Grilliherkut ja mausteet

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Darien Fawks

Grilliherkut ja mausteet

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » La 03.05.2014 10:58

Random chatter:

Tiedän, mitä ajattelette... Darien tulee pitkän hiatuksen jälkeen foorumille ja luo uuden ketjun... Tokkopa on tullut jäädäkseen...

Mutta minäpäs luulen, että olen tullut! Olen nauttinut kovasti viime päivistäni täällä. Ei painista voi kuitenkaan monissa ympyröissä keskustella, ja ikävöin kyllä myös tätä kirjoittelua ja kaikkia teitä palleroisiani täällä. Muutenkin omat harrastukset ovat ihan jees. :)

Ontopic:

Ajattelin, että olisi kiva laittaa tänne aihe grilliherkuista nyt kun kesäkin kohta kolkuttelee. Eli mitäs miehet (ja zigut) tykkää syödä grillissä?

Meikäläinen laittoi viikko tai pari sitten tilaukseen JR:n grillisoosseja, useampaakin laatua. Harmitti viime vuonna, kun kävin avovaimon kanssa katsomassa WWE-nauhoituksia Manchesterissä, joka on kaiketi Euroopan ainoa paikka, jossa myydään JR:n tuotteita American Soda -nimisessä kaupassa. Jaa mikä harmitti? Se, että saavuttiin paikalle juuri lähtöä edeltävänä päivänä muutama minuutti sen jälkeen, kun kauppa oli mennyt kiinni! Hiukan olisi tullut halvemmaksi ostaa paikan päältä... Vaan onkos kellään kokemuksia noista kastikkeista? Ei ole vielä posti tuonut.

Olen jo pitkän aikaa etsinyt kunnon BBQ-kastiketta, jota voisi sipaista vaikkapa kanankoipiin. Joissain ruokapaikoissa olen saanut aivan taivaallista soossia wingsien kanssa, mutta kotiin ostamani kastikkeet ovat olleet poikkeuksetta pa$kaa tai lähellä sitä... Kunpa tuo Jim Rossin kama olisi ehtaa. [-o<
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Phenomenon

Re: Grilliherkut ja mausteet

Viesti Kirjoittaja Phenomenon » La 03.05.2014 13:26

Olen pari kertaa syönyt wingsejä eikä ole ihan mun juttuni kun niiden syöminen on niin s****nan sotkuista... mutta onko se nyt muka jotain BBQ-kastiketta mitä niihin käytetään?

JR:n kastikkeita en ole syönyt, mutta eikös City Marketeissa (ja jopa Lidlissä) ole nykyään jotain jenkkihyllyjä josta löytyy vastaavanlaisia Grillikastikkeita (ellei jopa paljon parempia)?
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 03.05.2014 14:46

Ite olen kyllä wingseihin tykästynyt. Sotkuistahan se on, mutta ah niin maittavaakin. Gf teki kerran omaa kastiketta ja se oli ihan toimiva, mutta ravintoloissahan ja etenkin wingseihin erikoistuneissa paikoissa se kastike on jumalallista. Sellaisen vinkin nyt aattelin heittää, että Texas Pete -kastiketta olen kuullut suositeltavan ja sitä kuulema useissa ravintoloissa käytetään. Itsellä menee kokeiluun, kun ens kerran kotona niitä tehdään. Saa ainakin Rollossa ihan perus K-supermarketista. Taisi olla juurikin amerikkahyllyllä.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Coca

Viesti Kirjoittaja Coca » Su 04.05.2014 03:04

Itse petyin kun maistoin wingsejä kastikkeineen ekaa kertaa. Kana totta kai on hyvää sellaisenaan, mutta tabaskon makuinen kastike peitti kaiken alleen. Tosi paljon miinusta. Ja oli kuulemma tosi priimaa kamaa, kun pubin omistaja vastaa noiden tuotteiden maahantuonnista. Ranskikset, sipulirenkaat ja olut toki oli hyviä! Tasoitti mukavasti pettymyksen karvasta makua.
WrestlingAlertin seuraava kehäpsykologi

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Su 04.05.2014 13:29

Muistaakseni tuo Offarin mainitsema Texas Pete on tulista, ja Cocan ensi kokemuksen perusteella hänkin on hot wingsejä maistellut. Itse tykkään siis enemmän sellaisesta makeantyylisestä BBQ-kastikkeesta. Spicy wingseistä en ole koskaan nauttinut.
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Su 04.05.2014 18:18

Ite grillailen mieluiten ihan näitä jauhelihamössöjä eli Juustogrillitassuja, juustotaskuja sun muita vastaavia. Ovat hyvää vaikkakin tuotteiden laatu on mitä alhaisin.
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

vendicta

Viesti Kirjoittaja vendicta » Su 04.05.2014 19:06

Juustotaskut on ihan parhaita!^^

Itse tykkäilen kans jonkun verran grillailla. En mitään mausteita käytä, yleensä grilliin lentää ihan kaupan marinoituja fileitä ja muita. Pitäis se melkeen itse opetella marinoimaan niin sais ainakin maun sopivaksi omaan makuun.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Su 04.05.2014 23:27

Texas Pete on aika asiallista kamaa, tullut kokeiltua. Osa paikoista käyttää myös Poppamiehen sooseja.

Oma grillisuosikkini on pekonisienet savuporotuorejuustolla. Tuorejuustoa sienen hatun alle, kääräiset pari siivua pekonia ja taputtelet kasaan ettei leviä grillillä. Siitä sitten grillin päälle ja pekoni rapsaksi. Aivan s****nan hyvää.
hevosen k**pä

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ma 05.05.2014 11:13

Tartteeko Rovaniemellä grillatessa muuten hätistellä poroja ja susia? Ja eikös se ole aika lyhyt se grilli kausi kun lunta on miltei ympäri vuoden?

Itsehän harrastelen pihvin, makkaran ja erinäisten kasvisten grillausta aina kun kerkeän. Ja voin. Oleellisena osana tätä toimii tietysti oluen avaaminen. Olut ei saa kuitenkaan olla itse grillausvaiheessa liian tujua vaan perus ruokakauppa lager käy hyvin.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ma 05.05.2014 11:43

The Rocker kirjoitti:Tartteeko Rovaniemellä grillatessa muuten hätistellä poroja ja susia? Ja eikös se ole aika lyhyt se grilli kausi kun lunta on miltei ympäri vuoden?
Kuusamossa tulee lähinnä mökillä grillailtua. Susia en ole nähnyt, mutta poroja pihassa kyllä kulkee ja viime kesänä söivät ainakin kaikki pihakasvit. Eräässä porossa oli myös selkeää vittuilijan luonnetta, kun tulee töllistelemään pihalle kuin vittuilakseen ja heti kun huomaat ja lähdet ajamaan pois, niin syö pihakasvin tai jotain muuta mukavaa. Viiden minuutin päästä tulee takaisin..

Susia ei kyllä ole hätistelty. Jäniksiä pihassa pyörii ja toissakesänä ja -talvena peräti kärppä pihapiirissä pyöri, mutta en onnistunut näkemään. Isäni näki kahdesti ja sai otettua kuviakin, mikä on aika hankalaa.. Pirun ketteriä ja vilkkaita otuksia.

Mutta eipä se grillikausi ole sen pidempi kuin muuallakaan. Kuusamossa on itseasiassa vielä jotain metri lunta ja Rovaniemellä maa paljaana. Kuusamossahan tuli viime viikolla vielä paikoin 30 senttiä lunta lisää.

Sepä siitä jaarittelusta. Sen verran totean vielä, että juuri kasvisten grillaamisen opettelu olisi hyvä homma, koska ainainen lihan syönti alkaa kyllästyttämään ja grillikasvikset piristäisivät kokonaisuutta. Salaattia toki on aina pöydässä.

EDIT: Joo, olihan tuossa suhteellisen lähellä mökkiä karhukin ja jälkiäkin löysivät. Tosin se kalpenee sille, miten isä oli vaimonsa kanssa ollut alkukesästä metsässä ja kuullut murinaa ja oksien pauketta. Hetken päästä löytäneet karhun jäljen, että pirun lähellä on karhu käynyt..
hevosen k**pä

Griffin

Viesti Kirjoittaja Griffin » To 24.07.2014 14:43

Eilen oli loistava rilli päivä. En syönyt koko päivänä mitään vaan odotin iltaa niin, että vesi valui suusta jo pohkeisiin asti. Oli kaikkea perus juttuja, kuten perunoita, ribsejä yms. Söin sitten pihviä, joka oli tämä grillauksen se "the point". En kuitenkaan siis tiennyt, että mitä lihaa söin. Se oli kuitenkin niin kertakaikkisen maukasta ja loistavaa. Arvatkaapa mitä se oli? Jep, kaikki varmasti totesi itselleem tässä kohtaa ääneen, että kengurua. En ollut ikinä maistanut ja siitä tulikin nyt todellista herkkua! Kokemuksia? Mikäli ette ole maistaneet, niin suosittelen! Olisin kaiken lisäksi kuvitellut sen olevan todella kallista mutta ei edes paha. Olisiko kilohinta ollut jossain 18-20e nurkilla.

Vastaa Viestiin