Haa täällä taas! Muutama päivä pelkästään sisätiloissa hapattaa aivot näemmä näinkin pahasti että pitää teidän seuraanne turvautua.
Juu olihan minulla asiaakin, nimittäin haluttaisi kuulla teidän kokemuksianne nielurisaleikkauksista? Ei sillä, etten olisi jo kaikkia mahdollisia Internetseistä löytämiäni ketjuja aiheesta lukenut läpi, mutta silti.
Itselläni on päivä 4 menossa (tai päivä 5, mikäli leikkauspäivä lasketaan mukaan) ja aika iisisti on mennyt. Panacodeihin ei ole tarvinnut vielä turvautua vaikka tuossahan nuo odottavat, Buranalla ja Panadolilla mennään. Innolla (tai kauhulla) odotan, että kovenevatko kivut pahastikin kun peitteet alkavat irrota. Joka tapauksessa olen ihan tyytyväinen että pääsin kirurgin pöydälle, nielurisani ovat vihoitelleet jo puolitoista kuukautta, alkoi antibioottikuurit ja polilla ravaamiset pikkuhiljaa riittää. Lääkärinikin vielä uhkaili että joutuisin huonoimmalla tuurilla olemaan jonossa 2-3 kk.... Ei napostellut. Onneksi maanantaina taas kerran polille raahautuessani en ollut syönyt mitään koko päivänä - sain peruutuspaikan leikkaussaliin.
Hullu kun olen, olen jo pariin otteeseen kokeillut tupakoida. Kerran onnistuin polttamaan puolikkaan, muilla kerroilla en vain saa imettyä savua sisään! Suu ei yksinkertaisesti tottele. Kyllästyin myöskin päivässä jäätelö-velliruokavalioon ja pistelin kanaa ja sämpylää poskeen. Äsken uskaltauduin jopa kokeilemaan että repivätkö sipsit haavat auki. Eivät, ainakaan vielä.
Olut himottaisi niin kovasti, onko kukaan riskeerannut? Jos sitä vain yhden... Pakko päästä ihmisten ilmoille tästä torpasta, alan jo puhua seinien lisäksi kodinkoneille.
Nielurisaleikkaus
Nielurisaleikkaus
eCiuj kirjoitti:Pakko sanoa, että olen epäillyt FirEndieniä naiseksi, mutta en pysty käsittämään kuka nainen viettää kymmenen vuotta elämästään 'Alertissa.
Re: Nielurisaleikkaus
Ei ole omakohtaisia kokemuksia, vaikka harkittu on aikoinaan nielurisojen poistamista. Lähimmät kokemukset löytyvät sisarpuoleltani, jolta nielurisat poistettiin kuukausi sitten. Aika pahasti tuntui kärsivän, kun ei saanut syödä ja katteiden irtoaminen oli hyvin vastenmielistä, kun ne haisevat ihan s****nan pahalle.
Panacodit ovat aika jees kipulääke, auttoivat mukavasti viisaudenhampaiden poiston jälkeen. Tehokkaampi kipulääke kuin Burana tai Panadol.
Panacodit ovat aika jees kipulääke, auttoivat mukavasti viisaudenhampaiden poiston jälkeen. Tehokkaampi kipulääke kuin Burana tai Panadol.
hevosen k**pä
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Been there done ja niin edelleen...
Onhan tuosta jo reilut 10 vuotta aikaa, joten ihan tuoreita ei muistikuvat ole. Muistan sen kun heräsin leikkauksen jälkeen huoneessa ja kurkkuun sattui aivan saatanasti. Samassa huoneessa olleet jäbät katselivat teksti-tv:stä NHL-tuloksia ja juttelivat, mutta en pystynyt sanomaan mitään, kun sattui niin paljon. Halusin vain äkkiä kotiin, koska sairaalat ovat ehkä hirveimpiä paikkoja maan päällä. Onneksi sain samana päivänä luvan lähteä, joten äkkiä vaatteet päälle ja menoksi. Taisi tosin olla vähän liian nopeasti, kun heti käytävälle päästyäni tuli vähän heikko olo ja laattasin muutama litraa verta siististi lattialle/pahvikuppiin. Kyllähän se siitä pikkuhiljaa alkoi sitten paremmaksi kääntyä, mutta varmaan viikko meni, ennen kuin pystyi kunnolla syömään. Ai että se ensimmäinen Perezin Pizza maistui silloin hyvältä. Jälkeenpäin ajateltuna kyllä ehdottomasti kannatti kärsiä se kipu, koska sen jälkeen loppui pidempään vaivannut angiinakierre.
Onhan tuosta jo reilut 10 vuotta aikaa, joten ihan tuoreita ei muistikuvat ole. Muistan sen kun heräsin leikkauksen jälkeen huoneessa ja kurkkuun sattui aivan saatanasti. Samassa huoneessa olleet jäbät katselivat teksti-tv:stä NHL-tuloksia ja juttelivat, mutta en pystynyt sanomaan mitään, kun sattui niin paljon. Halusin vain äkkiä kotiin, koska sairaalat ovat ehkä hirveimpiä paikkoja maan päällä. Onneksi sain samana päivänä luvan lähteä, joten äkkiä vaatteet päälle ja menoksi. Taisi tosin olla vähän liian nopeasti, kun heti käytävälle päästyäni tuli vähän heikko olo ja laattasin muutama litraa verta siististi lattialle/pahvikuppiin. Kyllähän se siitä pikkuhiljaa alkoi sitten paremmaksi kääntyä, mutta varmaan viikko meni, ennen kuin pystyi kunnolla syömään. Ai että se ensimmäinen Perezin Pizza maistui silloin hyvältä. Jälkeenpäin ajateltuna kyllä ehdottomasti kannatti kärsiä se kipu, koska sen jälkeen loppui pidempään vaivannut angiinakierre.
WE BACK YA'LL?!
Miten minusta niin tuntuu että kaikille muille tämä on ollut ihan karmivaa tuskaa ja itselleni ei? Vai onko mulla joku masokistin kipukynnys? Vähän tuntuu kaiherrusta kurkussa, äsken vetelin ranskalaisia kun maha huusi siihen malliin ettei enää yhtään jogurttia sinne tai ei hyvä heilu, eikä tässä mitään.
Verta en ole syljeksinyt yhtään, asia voi tietty olla eri kunhan nuo peitteet nyt liikkeelle lähtevät.
Sairaalat todella ovat hirveintä mitä on. Minua eivät edes laskeneet kotiin, vaikka leikkaus meni hyvin, eikä mitään ongelmia ollut. Elämäni pisin aamupäivä seuraavana päivänä kun venailin koska hoitsu suvaitsisi saapua papereitteni kanssa ja irrottamaan kanyylin, oli jo aikamoinen kiire pois sieltä.
Ronskisti sitten vain kävelin neljän kilometrin matkan kotiin kun en jaksanut odotella bussia, vaikka kovasti kyselivät sairaalalla vielä että onhan minulla hakija tai bussikyyti nyt ainakin. Ihme vouhotusta.
Verta en ole syljeksinyt yhtään, asia voi tietty olla eri kunhan nuo peitteet nyt liikkeelle lähtevät.
Sairaalat todella ovat hirveintä mitä on. Minua eivät edes laskeneet kotiin, vaikka leikkaus meni hyvin, eikä mitään ongelmia ollut. Elämäni pisin aamupäivä seuraavana päivänä kun venailin koska hoitsu suvaitsisi saapua papereitteni kanssa ja irrottamaan kanyylin, oli jo aikamoinen kiire pois sieltä.
Ronskisti sitten vain kävelin neljän kilometrin matkan kotiin kun en jaksanut odotella bussia, vaikka kovasti kyselivät sairaalalla vielä että onhan minulla hakija tai bussikyyti nyt ainakin. Ihme vouhotusta.
eCiuj kirjoitti:Pakko sanoa, että olen epäillyt FirEndieniä naiseksi, mutta en pysty käsittämään kuka nainen viettää kymmenen vuotta elämästään 'Alertissa.
Varmaan vähän ihmiskohtaista kuinka kipeää tekee. Eikä se kipu pahinta vaan se puddinghomoilu. Kävi pahemman kerran miehisyyden päälle vetää pelkkiä yogurtteja, keittoja ja muuta litkua kun maha oli tottunut isoihin satseihin lihaa per päivä. Nälkä. Onhan tuosta jo omalla kohdalla aikaa, mutta herätit juuri karut muistot esiin, taidan laittaa pizzan sen kunniaksi uuniin. Koita kestää.
Big Things Poppin, Little Things Stoppin
Tehty, mutta niin pienenä etten muista siitä mitään. Koska tämä ei ole mikään yleinen kirurgiatopic, en avaa muuta kuin sen, että meikällä on yli 200 tikkiä ympäri kroppaa.
Ja se tärkein: FirEndien!!!!! Oli jo ikävä <3
Ja se tärkein: FirEndien!!!!! Oli jo ikävä <3
<3
Kiitos! Yritetään. Vedin tossa kolme bisseä naamaan, että elämä taitaa kyllä voittaa : )bookert kirjoitti:Koita kestää.
Aww! Minäkin ikävöin sinua<3 What..Mostal0 kirjoitti:Ja se tärkein: FirEndien!!!!! Oli jo ikävä <3