Kesäolympialaiset 2012, Lontoo, 27.7.-12.8.
Re: Kesäolympialaiset 2012, Lontoo, 27.7.-12.8.
No yhtä lailla ne nämä uudemmatkin Doping-ME:t joutaa helvettiin kuin vanhatkin, noin periaatteessa... yleensäkin minun silmissäni koko pikajuoksu on kyllä niin läpimätää touhua että ihan sama vaikkei siinä ennätyksiä kirjattaisi ollenkaan. Mut joo, meinasin lisätäkin tuohon edelliseen että joitain muitakin poikkeuksia vois olla mutta en nyt sitten ihan jokaista viitsinyt lisätä tuonne.
Zelesnyn ennätyksestä tekee vähemmän epäilyttävän se että kyseessä ei minun silmissäni ole sellainen ennätys jota ei ole mahdollista rikkoa nykyäänkään kunhan olosuhteet ovat sopivat ja sattuu joku heittäjä jolla on ominaisuudet ja tekniikka kunnossa.
Zelesnyn ennätyksestä tekee vähemmän epäilyttävän se että kyseessä ei minun silmissäni ole sellainen ennätys jota ei ole mahdollista rikkoa nykyäänkään kunhan olosuhteet ovat sopivat ja sattuu joku heittäjä jolla on ominaisuudet ja tekniikka kunnossa.
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Loistava asenne. Toki onhan se totta, että muutamat kärykallet ovat pilanneet muiden mainetta, mutta niinhän se tahtoo olla vähän lajissa kuin lajissa. Eiköhän sitä Boltiakin olla tässä viimeisimmän neljän-viiden vuoden aikana suhteellisen paljon testattu, mutta eipä ole vielä ainakaan käry käynyt.Tirkka kirjoitti:No yhtä lailla ne nämä uudemmatkin Doping-ME:t joutaa helvettiin kuin vanhatkin, noin periaatteessa... yleensäkin minun silmissäni koko pikajuoksu on kyllä niin läpimätää touhua että ihan sama vaikkei siinä ennätyksiä kirjattaisi ollenkaan.
Ja eikö tämä sama päde myös noihin pikajuoksun ennätyksiinkin? Zeleznyn 16 vuotta vanha ME ei ole yhtään epäilyttävä, vaikka kukaan ei pääse nykypäivänä kymmentä metriä lähemmäs, mutta sitten vastaavasti pikajuoksun ennätykset ovat läpimätiä?Zelesnyn ennätyksestä tekee vähemmän epäilyttävän se että kyseessä ei minun silmissäni ole sellainen ennätys jota ei ole mahdollista rikkoa nykyäänkään kunhan olosuhteet ovat sopivat ja sattuu joku heittäjä jolla on ominaisuudet ja tekniikka kunnossa.
EDIT:
Ja en myöskään osaa vastata siihen, että onko se Usain Bolt miten puhdas urheilija, mutta kyllä nämä pikajuoksussa kiellettyjä mömmöjä vetäneet kaverit ovat jääneet ennenkin kiinni. Justin Gatlin, Tim Montgomery ja Dwain Chambers näin 2000-luvulta muutamia mainittuna, ensimmäinen etenkin oli ihan maailman ykkösnimi pikajuoksussa kärynsä aikaan. Montgomerykin piti ME:tä hallussaan satasella. Eli siihen nähden turha vedota mihinkään salaliittoteorioihin ettei Boltia esim. uskallettaisi rankaista, koska on niitä supertähtiä ennenkin käräytetty.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Keihäänheiton kohdalla pitää pojat muistaa, että keihäsmallia muutettiin 90-luvulla, kun se keppi alkoi lentää jo katsomoon asti. Siinä mielessä Zeleznyn ennätykseen vertaaminen on vähän ontuvaa, kun keppi on eri materiaalia ja nykykepin on tarkoituskin lentää vähän lyhyemmälle.
Tirkan kanssa olen kyllä tosin samaa mieltä, jos urheilija dopingista kärähtää, niin kaikki ennätykset pitää pyyhkiä pois historiankirjoista. Silloin voidaan olettaa, että ne tulokset ovat ihan puhdasta kusetusta ja niitä ei ole rehellisesti saavutettu.
Tirkan kanssa olen kyllä tosin samaa mieltä, jos urheilija dopingista kärähtää, niin kaikki ennätykset pitää pyyhkiä pois historiankirjoista. Silloin voidaan olettaa, että ne tulokset ovat ihan puhdasta kusetusta ja niitä ei ole rehellisesti saavutettu.
hevosen k**pä
Re: Re: Kesäolympialaiset 2012, Lontoo, 27.7.-12.8.
Kyllä Zelezny paiskasi ihan tätä nykykeppiä , edellisen maailmanennätys (104m) nollattiin.Merovingi kirjoitti:Keihäänheiton kohdalla pitää pojat muistaa, että keihäsmallia muutettiin 90-luvulla, kun se keppi alkoi lentää jo katsomoon asti. Siinä mielessä Zeleznyn ennätykseen vertaaminen on vähän ontuvaa, kun keppi on eri materiaalia ja nykykepin on tarkoituskin lentää vähän lyhyemmälle.
Darien Fawksille ViiZei kirjoitti: Jos tämä oli taas joku hassunhauska "suomen kielen" vitsi niin juokse jo seinään.
Kyllä Zelezny paiskasi ihan tätä nykykeppiä , edellisen maailmanennätys (104m) nollattiin.Merovingi kirjoitti:Keihäänheiton kohdalla pitää pojat muistaa, että keihäsmallia muutettiin 90-luvulla, kun se keppi alkoi lentää jo katsomoon asti. Siinä mielessä Zeleznyn ennätykseen vertaaminen on vähän ontuvaa, kun keppi on eri materiaalia ja nykykepin on tarkoituskin lentää vähän lyhyemmälle.
Darien Fawksille ViiZei kirjoitti: Jos tämä oli taas joku hassunhauska "suomen kielen" vitsi niin juokse jo seinään.
- Marshallsaaret
Itse asiassa nykymalliin siirryttäessä ME, joka nollattiin oli Seppo Rädyn 96,99m. Keihäsmallia on vaihdettu muistaakseni 3 kertaa 80-luvun puolivälin jälkeen. Olen kuitenkin liian laiska tarkistaakseni asian wikipediasta.Ihmine kirjoitti:Kyllä Zelezny paiskasi ihan tätä nykykeppiä , edellisen maailmanennätys (104m) nollattiin.Merovingi kirjoitti:Keihäänheiton kohdalla pitää pojat muistaa, että keihäsmallia muutettiin 90-luvulla, kun se keppi alkoi lentää jo katsomoon asti. Siinä mielessä Zeleznyn ennätykseen vertaaminen on vähän ontuvaa, kun keppi on eri materiaalia ja nykykepin on tarkoituskin lentää vähän lyhyemmälle.
永源 遥~!
Re: Re: Re: Kesäolympialaiset 2012, Lontoo, 27.7.-12.8.
Okei, muistin, että Rädyn kiskaisu hylättiin kun jotain sääntöjä muutettiin, mutten jaksanut tarkistaa wikipediasta.Marshallsaaret kirjoitti:Itse asiassa nykymalliin siirryttäessä ME, joka nollattiin oli Seppo Rädyn 96,99m. Keihäsmallia on vaihdettu muistaakseni 3 kertaa 80-luvun puolivälin jälkeen. Olen kuitenkin liian laiska tarkistaakseni asian wikipediasta.Ihmine kirjoitti:Kyllä Zelezny paiskasi ihan tätä nykykeppiä , edellisen maailmanennätys (104m) nollattiin.Merovingi kirjoitti:Keihäänheiton kohdalla pitää pojat muistaa, että keihäsmallia muutettiin 90-luvulla, kun se keppi alkoi lentää jo katsomoon asti. Siinä mielessä Zeleznyn ennätykseen vertaaminen on vähän ontuvaa, kun keppi on eri materiaalia ja nykykepin on tarkoituskin lentää vähän lyhyemmälle.
- DeadManWalking
Eipäs liioitella.Marshallsaaret kirjoitti:Itse asiassa nykymalliin siirryttäessä ME, joka nollattiin oli Seppo Rädyn 96,99m.
Kahdesti on vaihdettu. Ensimmäisen kerran sen Uwe Hohnin jättimäisen 104,80 ME:n jälkeen, ja uudestaan sitten tuon Seppo Rädyn ennätyksen jälkeen. Se Rädyn keihäs ei tosin ollut kovin paljon erilainen kuin tämä nykyinen malli, siinä oli muistaakseni vain joku erilaienen karhennus keihäässä, joten sen avulla keppi lensi pidemmälle. Hohnin aikaan käytetty keihäs oli tämä ns. liitokeihäs, joka taisi olla jonkin verran pidempi ja paino oli erilainen, joka erosi ihan täysin tästä nykykeihäästä.Keihäsmallia on vaihdettu muistaakseni 3 kertaa 80-luvun puolivälin jälkeen. Olen kuitenkin liian laiska tarkistaakseni asian wikipediasta.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- Marshallsaaret
Ai saamari kun meni reisille... Toisaalta lisäsin ton "en jaksanut tarkistaa" -disclaimerin loppuun, joten oli varmasti ilmiselvää että nyt jää pilkunnussijoille hyvä hetki puuttua peliin. MOT.DeadManWalking kirjoitti:Eipäs liioitella.Marshallsaaret kirjoitti:Itse asiassa nykymalliin siirryttäessä ME, joka nollattiin oli Seppo Rädyn 96,99m.Ennätys oli ainoastaan 96,96. Juu, oli pakko tulla nussimaan pilkku raskaaksi.
![]()
Kahdesti on vaihdettu. Ensimmäisen kerran sen Uwe Hohnin jättimäisen 104,80 ME:n jälkeen, ja uudestaan sitten tuon Seppo Rädyn ennätyksen jälkeen. Se Rädyn keihäs ei tosin ollut kovin paljon erilainen kuin tämä nykyinen malli, siinä oli muistaakseni vain joku erilaienen karhennus keihäässä, joten sen avulla keppi lensi pidemmälle. Hohnin aikaan käytetty keihäs oli tämä ns. liitokeihäs, joka taisi olla jonkin verran pidempi ja paino oli erilainen, joka erosi ihan täysin tästä nykykeihäästä.Keihäsmallia on vaihdettu muistaakseni 3 kertaa 80-luvun puolivälin jälkeen. Olen kuitenkin liian laiska tarkistaakseni asian wikipediasta.
永源 遥~!
- DeadManWalking
Mikään ei sytytä paremmin, kuin virtuaalipippelin kasvatus urheilun maailmanennätysten avulla.Marshallsaaret kirjoitti:Ai saamari kun meni reisille... Toisaalta lisäsin ton "en jaksanut tarkistaa" -disclaimerin loppuun, joten oli varmasti ilmiselvää että nyt jää pilkunnussijoille hyvä hetki puuttua peliin. MOT.