Millainen olet?

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Darien Fawks

Millainen olet?

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ti 03.01.2012 23:51

Tässä tällainen hassunhauskan hullunkurinen ja kahjo aihe. Millainen olet ihmisenä? Tänne voi kirjoittaa itsestään joko ihan yleisesti tai sitten esimerkiksi tehdä testejä.

http://www.namaste.fi/enneagrammi/ Tässä hyvä testi, jonka tein eilen. Kertoi minun olevan tyyppiä neljä. Luova individualisti. Menee kyllä aivan yksiin luonteeni kanssa hyvässä ja pahassa. Pidempikin sepustus osui ja upposi, mutta pistetäänpä tänne nyt tämä lyhyempi versio:

Parhaimmillaan: luova, syvällinen ja ilmaisuvoimainen

Huonoimmillaan: loukkaantuva, oikutteleva, ylitunteellinen
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

Fletch

Re: Millainen olet?

Viesti Kirjoittaja Fletch » Ke 04.01.2012 00:00

Ihan kätevä testi, vaan ei kovin tarkka. Vähän enempi olis saanut olla kysymyksiä. Mutta luova individualisti olen itsekin. :)

What

Viesti Kirjoittaja What » Ke 04.01.2012 02:26

Taas jotain näitä naisten höpöhöpöjuttuja. Vittuillakseni kuitenkin naputtelin ja vastaukseksi sain sopeutuva rauhanrakentaja. En kyllä koe että kuvaa itseäni kovinkaan hyvin.

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » Ke 04.01.2012 12:51

Nää on taas näitä testejä otsikolla "kerro meille, millainen olet, niin me kerromme sinulle millainen olet!" Luovan individualistin noista sain, mutta sen mitä lueskelin niitä muita vaihtoehtoja, niin yhtä hyvin niihin pystyy samaistumaan kuin horoskooppeihin. You think you know me.
Pikachu kirjoitti:Pika Pika.

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ke 04.01.2012 13:09

Minä olen tuon testin mukaan tutkiva asiantuntija. "Minua kiinnostaa se, että saan paneutua asioihin rauhassa ja perinpohjaisesti. Nautin asioiden pohdiskelusta ja mielenkiintoisista keskusteluista. Yksityisyyteni ja oma rauhani ovat minulle tärkeitä."

Parhaimmillaan: perehtynyt, asiantunteva ja älykäs

Huonoimmillaan: vetäytyvä, salaperäinen ja ylimielinen

Noh, ei välttämättä mikään paras mahdollinen testi, mutta en toisaalta myöskään kiistä noita väittämiä.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ke 04.01.2012 13:10

Itselleni antoi "sopeutuva rauhantekijä" ja käski tutustumaan "luovaan invidualistiin". Tiedä sitten kuvaako kumpikaan minua sen kummemmin paremmin tai huonommin. Omasta mielestäni tuo oli aika huono testi, koska jotku kortit puoliksi kuvasivat minua puoliksi eivät tai jollain vastaavalla tavalla. Reno Hexiltä hyvin sanottu tämä kohta: "Kerro meille, millainen olet, niin me kerromme sinulle millainen olet!"
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Hyrkanos

Viesti Kirjoittaja Hyrkanos » Ke 04.01.2012 14:49

Nuo testithän ovat hyviä koska ne eivät valehtele, ja ne antavat aina miellyttävän vastauksen. Ne kertovat aina niin tarkkaan kuin testin puitteissa on mahdollista, millaiseksi ihminen itsensä kuvittelee. Sitten kun saa sen oikean ja mielistelevän vastauksen, alkaakin testin mainostaminen Facebookissa ja foorumeilla. Testi saa lisää käyttäjiä ja tekee rahaa milloin Googlen mainoksilla ja milloin yhteystietojen kalastuksella (jos siihen pitää laittaa yhtään mikään tieto jolla sinuun saadaan yhteyttä, kyseessä on jälkimmäinen)
Palannut kuolleista 2015

erkko777

Viesti Kirjoittaja erkko777 » Ke 04.01.2012 16:09

Tuo ennegrammi testi on ihan ok vaikkakin ei mikään kovin kattava, esim. itse en kokenut että mikään noista kuvauksista varsinaisesti sopisi minuun. Parempi testi on MBTI testi josta oli täällä aikoinaan ketjukin. Sen voi tehdä esim. http://www.iltasanomat.fi/persoonallisuustesti/ tai englanniksi
http://similarminds.com/jung.html Tuolla MBTI saadusta koodilla esim. ENFJ (mikä esim. darra oli) löytyy googlettamalla hurjasti tietoa netistä.

Tähän ketjuun tosin turha lienee alkaa testituloksia laittamaan vaan parhaiten sisältöä ketju saisi jos kaikki kertoisi omin sanoin millainen itse kokee olevansa.
OpaMpp kirjoitti:Älä kirjoita englanniksi jos et osaa.

Rest in pease, Eddie :mrgreen:
Sitä paitsi, mitä tuo hymiö tuolla perässä tekee? Oliko se niin hauskaa, että Eddie kuoli, vai miksi hymyilyttää?

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Ke 04.01.2012 16:14

Tulokseksi tuli 8. Vahva vaikuttaja.

Tiivistettynä: "Minä haluan päättää asioista ja olla vastuussa. Sanon yleensä suoraan sen, mitä tarkoitan, ja olen myös sanani mittainen. Kunnioitan rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta ja pyrin toimimaan arvojeni mukaisesti."

Täyttä totta. Aika lailla osuvaa on myös tuo pidempi analyysi.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

Hautsi_

Viesti Kirjoittaja Hautsi_ » Ke 04.01.2012 17:11

9. Sopeutuva Rauhanrakentaja

Parhaimmillaan: hyväksyvä, lempeä ja diplomaattinen
Huonoimmillaan: saamaton, poissaoleva ja itsepäinen
9-tyyppiä motivoi rauhallinen ilmapiiri ja sopuisa yhteistyö

"Nautin rauhallisesta ja harmonisesta ilmapiiristä ja sopuisasta yhteistyöstä toisten kanssa. Minun on helppo ymmärtää erilaisia näkökulmia. Toisten ihmisten mielipiteiden huomioon ottaminen on minulle luonnollista ja tärkeää."
Kieltämättä sopii hyvin. Ihan kiva testi, vaikka tuloksen kieltämättä olisi itsekin voinut päätellä. Mutta helpompaahan se tuollaisella testillä on.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton

Phenomenon

Viesti Kirjoittaja Phenomenon » Ke 04.01.2012 19:24

Ilman testejä:

Olen itsevarma, sosiaalinen, sanavalmis, luova ja äkkipikainen.

Tuli tossa nimittäin tänään morjestettua naapuria, joka ei vastannut sanallakaan tervehdykseeni. Minähän sitten jatkoin suoraan kysymyksellä, joka kuului näin; "osaatko puhua, v***n hissukka?".

En voi sietää sisäänpäin suuntautuneita ihmisiä, joita Suomi on täynnä.

Huom. En ole tyytyväinen tuohon naapurin mollaamiseen näin jälkeen päin, vaikka periaatteessa oikein mielestäni toiminkin.

EDIT:
Iltasanomat testi, joka on aika paljolti myös totta.
Katalysaattori

Kuvaus

on lämpimän innostunut muutoksensuunnittelija. Luonteeltaan hän on yksilöllinen ja idearikas. Hän seuraa usein inspiraatiota hetken mielijohteesta. Hän yrittää ymmärtää sekä innostaa muita ihmisiä.

Vahvuudet

- Oivaltava, spontaani
- Luova
- Mielikuvituksellinen
- Innokas
- Lämmin
- Puhelias
- Ihmissuhteissa vaatimaton ja aito
- Hyvä suhteiden solmija, kommunikoija
- Hallitse kokonaisuuksia

Kehittämiskohteet

- tunne ja intuitio vie mukavasti, mutta kehitä itsekuria ollaksesi totuudenmukainen itsellesi
- arvosi ovat vahvat, mutta katso silti asioita objektiivisesti
- vaikka arvosi ovat sinulle 'parhaat', myönnä myös muiden ihmisten motiivien arvo
- monessa mukava mukana olla, anna aikaa myös tavoitteiden asettamiselle
- pikkuasiat vain häiritsevät, mutta suunnittele aikataulusi niin, että voit joskus huolehtia myös yksityiskohdista
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton

Smark

Viesti Kirjoittaja Smark » To 05.01.2012 15:06

3 - Tehokas suorittaja:

"Minua innostaa se, että menestyn itselleni tärkeillä elämänalueilla. Nautin siitä, että voin olla myönteinen esimerkki muille. Haluan yltää nopeasti ja tehokkaasti omiin tavoitteisiini."

Parhaimmillaan: aikaansaava, pätevä ja esimerkillinen

Huonoimmilaan: kilpailuhenkinen, työkeskeinen ja kärsimätön

Eeeen mene väittämään vastaan, paitsi ehkä tuohon työkeskeisyyteen. Ihan jees testi.
Darien Fawks kirjoitti:Provoatteko JDubille, vai oletteko oikeasti tuota mieltä?
You want the best? Here I am. Kuva

Juge

Viesti Kirjoittaja Juge » To 05.01.2012 15:20

9. Sopeutuva Rauhanrakentaja

Parhaimmillaan: hyväksyvä, lempeä ja diplomaattinen

Huonoimmillaan: saamaton, poissaoleva ja itsepäinen

9-tyyppiä motivoi rauhallinen ilmapiiri ja sopuisa yhteistyö

"Nautin rauhallisesta ja harmonisesta ilmapiiristä ja sopuisasta yhteistyöstä toisten kanssa. Minun on helppo ymmärtää erilaisia näkökulmia. Toisten ihmisten mielipiteiden huomioon ottaminen on minulle luonnollista ja tärkeää."

Aika hyvin osui kohdalleen. Varsinkin pidempi rantti. :)
“There’s a thin line between being a hero and being a memory.”

SkullCrushingFinale

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » La 07.01.2012 19:39

Ysiä tööttäsi meikäläisellekin, taitaa olla 'Alertin yleisin tulos.

ToNy-MaN

Viesti Kirjoittaja ToNy-MaN » La 07.01.2012 21:33

Testin mukaan:

Luova Individualisti

yksilöllinen * syvällinen * tunnerikas * intuitiivinen * ainutlaatuinen * ilmaisuvoimainen * vahva * herkkä * itseään ilmaiseva * syvällinen * aito * intensiivinen * oivaltava * pohdiskeleva * romantikko * intohimoinen * esteetikko * taiteellinen * omintakeinen * dramaattinen * vetäytyvä * tunteellinen *

Parhaimmillaan: luova, syvällinen ja ilmaisuvoimainen

Huonoimmillaan: loukkaantuva, oikutteleva, ylitunteellinen

4-tyyppiä motivoi aitous ja yksilöllisyys

"Minusta tuntuu hyvältä se, että saan toteuttaa itseäni yksilöllisellä ja luovalla tavalla. Aistin herkästi erilaiset tunnelmat ja muiden ihmisten mielialat. Haluan erottua joukosta omana aitona itsenäni."

Meinasin boldata ne jotka pitävät paikkansa mutta olis pitäny ehkä koko tulos sit boldata. :)
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 07.03.2012 02:08

Tänne ketjuun kaipaisi hieman enemmän postauksia useilta käyttäjiltä. Voin itse 9 vuotta foorumeilla luuhanneena kertoa, että melko harva yksittäinen postaaja jää mieleeni. Tämä johtunee siitä, että kovin harva kertoo itsestään oikein mitään. Tietystikin osa tahtoo muuten vain keskustella, mutta tällaisella pienemmällä foorumilla on mielestäni hedelmällistä, että persoonat tulevat esiin nimimerkkiensä takaa. Itsestäni en tähän ketjuun jaksa kirjata, koska useimmilla lienee melkolailla muodostunut kuva siitä, millainen postaaja Darien Fawks on.

Siima

Viesti Kirjoittaja Siima » Su 22.07.2012 00:32

Dodiidodiiidodododi. Sitä yön pikkutunteina alkaa usein miettiä kaikenlaista. Aloin tässä mietiskelemään, kun facebookissa monet kaverit kirjoittelevat aina täyttä paskaa tai spammailevat jotain tyhmiä meemejä tai muita kuvia, niin monesti tekisi mieli kirjoittaa, että "lopeta nyt h****tti tämmöinen paskan suoltaminen p****le". En kuitenkaan ole niin tehnyt.

Miten suoraan puhutte kavereillenne tai tutuillenne noin yleensä? Vaikka olisi suorapuheinen ihminen, niin kyllähän sitä semmoinen tietynlainen "siveellisyys" on yleensä mukana ettei nyt loukkaa toista. Välillä tosin tekisi mieli puhua ihan mitä ajattelee välittämättä loukkaavasta sävystä.

Itse en ehkä loppupeleissä sitten niin suorapuheinen olekaan. Riippuu tietysti miten läheinen henkilö on kysesssä. Läheisimmille kavereille voi kyllä melkein mitä vaan mennä sanomaan, mutta sitten hieman etäämmille kavereille, joita esim. harvemmin tulee nähtyä niin sitä vähän jotenkin kaunistelee sitten puheitaan. En tiedä, nyt on vaikea saada punaisesta langasta kiinni, kun kokoajan katkeilee ajatus, johtuen siitä että työskentelen tässä samalla. Eniveis varmaan täyttä schaibaa tuli kirjotettua, mutta piti jotenkin saada aikaa kulutetuksi.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Su 22.07.2012 12:58

Tuo suorapuheisuus on kyllä todella laaja-alainen aihe. Suoraan voi puhua niin monella tavalla, niin monessa tilanteessa ja niin monenlaisille ihmisille. Tulee nyt kuitenkin Facebookista mieleen sellaisia tapauksia, jotka päivittävät kaikki päivänsä tapahtumat ja tunnetilat näkyviin. Usein tekisi mieli sanoa, että ei tuossa nyt järkeä ole, kun ei ihmisen ole hyvä tarttua joka hiton surulliseen asiaan, mikä vastaan tulee. Eräs henkilö kirjoittelee vuorotellen siitä, kuinka aurinko paistaa ja on ihanaa sekä siitä kun elämä on vaikeaa eikä koskaan löydä ketään. Oli asia hyvä tai huono, ei niitä kaikkia kannata kirjata ylös, koska itseensä ei kannata keskittyä liikaa. Parempi elää muuallakin kuin päänsä sisällä. Tosin tämä mainittu tapaus nyt ihan lääketieteellisesti masentunut ja näin. Sanoisin, että hänen elämäänsä auttaisi paljon tällainen ihan arkipäiväinen lääkekin nimeltään terve järkeily. Mutta eipä tuollaiselle henkilölle oikein voi suoraan puhua.

Jos joku puolestaan ärsyttää minua tieten tahtoen, niin voin kyllä ottaa asian puheeksi. Usein riidoista kehkeytyy lopulta jotain hyvääkin, mikäli molemmat osapuolet ovat aikuismaisia ja halukkaita kehittymään ja kehittämään. Itsestäni sen jo tiedän, joten riitely ei ole hankalaa. Omien heikkouksiensa ja kuolevaisuutensa tiedostaminen ei myöskään ole ikinä huono asia, mikäli rupeaa muillekin avautumaan.

Vastaa Viestiin