Matkailu
- Darien Fawks
Matkailu
Mikäs on suhteesi matkailuun? Paljonko tulee käytyä, ja missä olet käynyt?
Re: Matkailu
Eipä ole tullut Ruotsia kauempana käytyä. Asuinkin siellä jonkin aikaa. Haluisin kyllä matkustaa johonkin kauas keskelle ei-mitään.
Kaksi kertaa elämässä on tullut etelässä käytyä, mutta muuten sitten ei ole Ruotsia kauemmas päässyt. Kanarialla ja Rhodoksella tuli siis joskus käytyä, mutta varsinkin ensimmäisen reissun muistikuvat ovat jo aika hatarat. Aikuisiällä ei ole tullut vielä siis reissattua.
Matkailu on kyllä h**vetin hienoa hommaa, jota pitäisi päästä enemmän harrastamaan. Ja nimenomaan matkoja tuonne vähän Ruotsia pidemmälle. Tahtoo vaan olla todella vaikeaa saada porukkaa kasaan lähtemään johonkin Ruotsinlaivaa kauemmas.
Matkailu on kyllä h**vetin hienoa hommaa, jota pitäisi päästä enemmän harrastamaan. Ja nimenomaan matkoja tuonne vähän Ruotsia pidemmälle. Tahtoo vaan olla todella vaikeaa saada porukkaa kasaan lähtemään johonkin Ruotsinlaivaa kauemmas.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
- The Rocker
Ruotsi, Norja, Viro, Ranska, Englanti, Tenerife. Noissa on tullut käytyä. Kaikkialla ollu enemmän tai vähemmän kivaa.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Eurooppaa tullut kierrettyä Suomen futiskarsintapelien perässä jonnin verran, mutta nyt ei ole moneen vuoteen ollut varaa käydä missään. Pari kertaa vuodessa kävisin mieluusti reppureissaamassa, mutta ei näin opiskelijana ole siihen mitään mahdollisuutta.
Venäjä, Bulgaria, Viro, Ruotsi, Uganda, Nepal, Thaimaa, Espanja, UK, Irlanti, Hollanti, Ghana, Yhdysvallat, Kanada, Turkki, Italia, Unkari, Islanti ja Intia on koettu, lähes kaikki useampaan otteeseen, viimeisimpänä tiettty Yhdysvallat ja Miami tossa keväällä. Vielä olisi tänä vuonna tarkoitus eksyä Lontooseen, Amsterdamiin ja Intiassa käväistä syksyllä.
-
PapaShango
Yhdysvallat toki se kaikkein suurin mielenkiinnon kohde. Siihen toki tarvitsee varata paljon aikaa ja erittäin paljon rahaa. Saa nähdä toteutuuko tuo reissu koskaan.
Tähän mennessä olen käynyt Lontoossa, Kanarialla ja Teneriffalla kolmesti, Kreikassa, Ruotsissa useamman kerran sekä Norjassa. Nyt pitäisi matkustaa parin päivän päästä Italiaan muutamaksi viikoksi katsomaan täkäläisten menoa. Elokuussa taas olisi tarkoitus puhaltaa mahdollisesti junalla Euroopassa. Saa nähdä onnistuuko tuo idea, vai pitääkö sitä lentää muutamaksi viikoksi taas jonnekkin oleilemaan.
Matkailussa parasta on tietynlainen ajattomuus. Ei tarvitse katsoa kelloa vaan oikeasti nauttia (Koskee lähinnä rantalomia tuo "ajattomuus"). Sitten vain viiniä/viinaa, tupakkia, hyvää ruokaa ja juomaa niin siinä se. Toki maisemat ja kelit tuovat sopivan lisämausteen :p
Tähän mennessä olen käynyt Lontoossa, Kanarialla ja Teneriffalla kolmesti, Kreikassa, Ruotsissa useamman kerran sekä Norjassa. Nyt pitäisi matkustaa parin päivän päästä Italiaan muutamaksi viikoksi katsomaan täkäläisten menoa. Elokuussa taas olisi tarkoitus puhaltaa mahdollisesti junalla Euroopassa. Saa nähdä onnistuuko tuo idea, vai pitääkö sitä lentää muutamaksi viikoksi taas jonnekkin oleilemaan.
Matkailussa parasta on tietynlainen ajattomuus. Ei tarvitse katsoa kelloa vaan oikeasti nauttia (Koskee lähinnä rantalomia tuo "ajattomuus"). Sitten vain viiniä/viinaa, tupakkia, hyvää ruokaa ja juomaa niin siinä se. Toki maisemat ja kelit tuovat sopivan lisämausteen :p
Meikän lista: Ruotsi, Viro, Latvia, Liettua, Bulgaria, Unkari, Mexico, Gran Canaria, Teneriffa, Vietnam sekä Thaimaa (eka kerta oli sillon kun oli se tsunami).
Teneriffalla on tullu käytyä melkeen joka talvena kun isovanhemmat on siellä aina kolmisen kuukautta. Baltian maita tullu koluttua lapsuuden jalkapalloharrastuksen parissa. Kutkuttaisi käyä uuestaan vielä Mexicossa ja myös Vietnamissa kun olivat molemmat niin hienoja mestoja. Mexicossa houkuttelisi erityisesti ne kaikki maya-intiaaneihin liittyvät setit. Sillon kun käytiin siellä kuutisen vuotta sitten niin vierailtiin kyllä jossakin semmosessa historiallisessa mestassa mutta ei minua sillon mikään sellanen kiinnostanu.
Venetsiassa tahtosin käyä vielä joskus. Tietty myös se pakollinen Yhdysvallat.
Teneriffalla on tullu käytyä melkeen joka talvena kun isovanhemmat on siellä aina kolmisen kuukautta. Baltian maita tullu koluttua lapsuuden jalkapalloharrastuksen parissa. Kutkuttaisi käyä uuestaan vielä Mexicossa ja myös Vietnamissa kun olivat molemmat niin hienoja mestoja. Mexicossa houkuttelisi erityisesti ne kaikki maya-intiaaneihin liittyvät setit. Sillon kun käytiin siellä kuutisen vuotta sitten niin vierailtiin kyllä jossakin semmosessa historiallisessa mestassa mutta ei minua sillon mikään sellanen kiinnostanu.
Venetsiassa tahtosin käyä vielä joskus. Tietty myös se pakollinen Yhdysvallat.
Kerros Japeet vähän juttuja Nepalista. Olen lähdössä 2013 syksyllä Kathmanduun kolmeksi kuukaudeksi vaihtoon. Vähän tuo vaihto kieltämättä jänskättää, kun ainoastaan Ruotsissa ja Norjassa tullut matkattua, ja tuonne Nepaliin olen lähdössä yksin. Ei muita luokkalaisia innosta lähteä, mutta eihän se mitään. Välillä pitää ottaa vähän riskejä.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
Tossa on kyllä oikeaa asennetta. Tommosia tilaisuuksia ei elämässä montaa tule ja kyllä niistä kannattaa kiinni ottaa. Pakko antaa krediittiä ihmisille, jotka pystyvät hetkeen tarttumaan. Itsehän olen varsinkin nuorempana jänistänyt vähän vastaavanlaisista jutuista ja nyt vähän harmittaa.. Hyvä Hautsi!Hautsi_ kirjoitti:Kerros Japeet vähän juttuja Nepalista. Olen lähdössä 2013 syksyllä Kathmanduun kolmeksi kuukaudeksi vaihtoon. Vähän tuo vaihto kieltämättä jänskättää, kun ainoastaan Ruotsissa ja Norjassa tullut matkattua, ja tuonne Nepaliin olen lähdössä yksin. Ei muita luokkalaisia innosta lähteä, mutta eihän se mitään. Välillä pitää ottaa vähän riskejä.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Itsellä takana Ruotsi, Viro, Tanska, Saksa, Sveitsi, Iso-Britannia, Hollanti, Belgia, Thaimaa ja perus perhe-Teneriffa.
Viimeisimpänä tuli juuri siis vietettyä 10 päivää Lontoossa. Aika h**vetin jees mesta, voinpa sanoa.
Viimeisimpänä tuli juuri siis vietettyä 10 päivää Lontoossa. Aika h**vetin jees mesta, voinpa sanoa.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-Re: Matkailu
Yhdysvallat, Kanada, Meksiko, Azorit, Thaimaa, Vietnam, Intia, Egypti, sekä melkolailla kaikki Euroopan maat (pl. pikkumaat, Islanti + muutama muu jotka on missattu erinäisten kulkuongelmien takia). Jotain lyhkäsempiä stinttejä varmasti unohdin, kuin myös niitä pikkutyttö-aikojen matkoja, mutten niin välitäkkään muistaa edes käyneeni jossain maassa, jos satuin vain pyörähtämään rajan sisäpuolella tai vietin aikani naama äidin maitorauhasiin hautautuneena.
Tarkoituksena olisi valloittaa vielä nuorehkolla iällä Japani, Nepal, Australia, Etelä-Amerikasta parikin paikkaa, ja tietenkin Marshallsaaret, jos sinne jotenkin järkevästi saisi itsensä sumplittua.
Penskana porukat raahasivat mukanaan pitkin maapalloa, ja siitä on sitten jatkunut oma into lähteä maailmalle. Kyllä sitä rahaakin löytyy, kunhan sitä vain laittaa sivuun, ja matkoistaan voi tehdä halvempia menemällä johonkin vähän pienemmälle paikalle yöpymään, kuin sinne lomakohteiden ydinkeskustaan. Syksyllä olisi tosiaan tarkoitus lähteä näillä näkymin Goalle, tai sitten hieman pidemmäksi aikaa Marokkoon. Tosin, täytyy katsoa, että miten on mahdollisten opiskelujen ja asumisjärjestelyjen kanssa. Jos niiden kanssa pitää säheltää liiemmin, on valintana akkilähtö loppukesästä/alkusyksystä sinne, minne parhaat tarjoukset vievät.
Matkailusta puheenollen, idolisoin ystäväni vanhempia. He liftasivat joskus kultaisina nuoruusvuosinaan Karkkilasta Intiaan. Tajuttoman siisti ajatus, ja reissu josta riittäisi varmasti muisteltavaa loppuelämäksi, mutta eihän mitään tuon mittakaavan hippeilyä yksinkertaisesti uskalla toteuttaa itse. Puuttuu ne kuuluisat kookospähkinän kokoiset kivekset.
Tarkoituksena olisi valloittaa vielä nuorehkolla iällä Japani, Nepal, Australia, Etelä-Amerikasta parikin paikkaa, ja tietenkin Marshallsaaret, jos sinne jotenkin järkevästi saisi itsensä sumplittua.
Penskana porukat raahasivat mukanaan pitkin maapalloa, ja siitä on sitten jatkunut oma into lähteä maailmalle. Kyllä sitä rahaakin löytyy, kunhan sitä vain laittaa sivuun, ja matkoistaan voi tehdä halvempia menemällä johonkin vähän pienemmälle paikalle yöpymään, kuin sinne lomakohteiden ydinkeskustaan. Syksyllä olisi tosiaan tarkoitus lähteä näillä näkymin Goalle, tai sitten hieman pidemmäksi aikaa Marokkoon. Tosin, täytyy katsoa, että miten on mahdollisten opiskelujen ja asumisjärjestelyjen kanssa. Jos niiden kanssa pitää säheltää liiemmin, on valintana akkilähtö loppukesästä/alkusyksystä sinne, minne parhaat tarjoukset vievät.
Matkailusta puheenollen, idolisoin ystäväni vanhempia. He liftasivat joskus kultaisina nuoruusvuosinaan Karkkilasta Intiaan. Tajuttoman siisti ajatus, ja reissu josta riittäisi varmasti muisteltavaa loppuelämäksi, mutta eihän mitään tuon mittakaavan hippeilyä yksinkertaisesti uskalla toteuttaa itse. Puuttuu ne kuuluisat kookospähkinän kokoiset kivekset.
\____0___/