SS vs. KKK

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
What

SS vs. KKK

Viesti Kirjoittaja What » Ma 21.05.2012 00:29

Merovingi kirjoitti:Ainiin, kehut myös S-Ryhmää maasta taivaisiin?
Ah, tähän väittelyyn piti osallistua kun se oli ajankohtainen, mutta jäi silloin tekemättä.

Itse olen S-ryhmän kanta-asiakas, ja sellaisena tulen pysymään. Keskon hinnat ovat ihan naurettavan korkeita verrattuna S-ryhmään. Okei, joskus on jotain supertarjouksia, jossa saa kantaa voita halvalla cittarista, mutta näin yleisesti ottaen juurikin S-ryhmän kaupoissa asiointi on kuluttajalle edullisempaa. Tämä on ihan fakta, jos ette usko, niin kaikennäköisiä "ruokakorivertailuja" on tehty ja poikkeuksetta ne on voittanut Prisma. Lisäksi Keskon K-plussa systeemi on täysi susi verratuna S-bonuksiin.

Mun mielestä on ihan turhaa jeesustelua alkaa boikotoimaan S-ryhmää sen takia, että sen bossit ovat roistoja. Tokkopa nuo Keskon pomomiehet puhtoisempia pulmusia olisivat, jos alettaisi sontaa kaivamaan. Kehtaavathan he pyytää samasta hyödykkeestä korkeampaa hintaa kuin kadun toisella puolella oleva (taikka joissain tapauksissa) saman katon alla oleva S-kauppa. Mihinkä tämä "ylimääräinen" kate menee? Kuka se roisto onkaan?

http://www.taloussanomat.fi/raha/2011/0 ... 112413/139
Juttua etukorteista...

http://www.mtv3.fi/makuja/uutiset.shtml ... an?1456675
Tuossa ihan asiallinen, joskin "epävirallinen" juttu hinnoista.

Mikäli oletetaan, että asut sellaisessa paikassa, jossa on mahdollista valita omaksi lähikaupaksi kumman tahansa afääri, niin se on kyllä ihan vaan ihmisen tyhmyyttä jos vapaaehtoisesti valitsee K-kaupan, johon vuositasolla kantaa satoja euroja ylimääräistä, eikä saa plussasysteemin avulla paljon paskaakaan takaisin.

Riveni
Moderaattori

Re: Recliner of Rage

Viesti Kirjoittaja Riveni » Ma 21.05.2012 01:46

Kuka muistaa vielä ABC-ketjujen alkutaipaleen kun kyseessä oli halpa ja laadukas huoltoasemaketju? S-ryhmä kykeni pumppaamaan tähän ketjuunsa rahaa muualta konsernista ja näin ajamaan kilpailevat huoltoasemat pois markkinoilta, ja kun monopoli oli saavutettu, hinnat nostettiin pilviin ja laatu pudotettiin alas. Kuluttajalta oli viety mahdollisuudet vaatia parempaa tuhoamalla kilpailu. Kuluttaja kärsii ilman kunnon kilpailua, ABC-ketju on siitä loistava esimerkki.

Ja tosiaankin olen satavarma että sama käy myös elintarvikekaupassa jos S-ryhmä saa vastaavan niskalenkin niistä markkinoista. Jokainen ropo S-ryhmälle on askel lähemmäs yleisen hintatason nousua ja laadun romahtamista, siksi boikotti. Joskus kannattaa miettiä asioita hieman pidemmälle kuin siihen seuraavaan ostoskorilliseen. Kilpailussa kuluttaja voittaa, monopolissa häviää. Jo nykyinen S&K duopoli on nostanut ruokatarvikkeiden hintoja Euroopan huippulukemiin, joten jokainen voi miettiä mitä tapahtuisi puhtaassa monopolissa. Duopolin ketjuista K on sinänsä parempi että K-kauppiaat voivat edes kilpailla keskenään, keskusjohdetussa S-ryhmässä näin ei voida menetellä.

Mutta tosiaan mulletässähetinyt-kansalaiset kuten What eivät todennäköisesti tiedä taloudesta hölkäsen pöläystä, joten on täysin mahdollista että se monopoli odottaa meitä tulevaisuudessa. Silloin pitää rukoilla että S-ryhmä pilkotaan valtion toimesta, mutta tämäkin epäilyttää kun S-ryhmän osuuskuntien hallituksissa ja eduskunnassa istuu sama poppoo.

Ja jos joku on niin tyhmä että uskoo olevansa asiakas"omistajana" S-ryhmän omistaja, niin suosittelen perehtymään S-ryhmän yhtiösääntöön ja osuuskuntalakiin. Sieltä äkkiä valkenee miten ne S-ryhmän rahat jaetaan.

Itse suosin Siwoja, Valintataloja ja Lidlia kilpailun edistämiseksi. Jos duopolin liikkeissä pitää käydä, niin ehdottomasti sisäisen kilpailun K. Ja onhan toki K:n liha- ja vihannespuolet yleensä valovuosia kaikkia kilpailijoita edellä, se ei toki varmaan kiinnosta jos vetää elääkseen pelkästään nuudelia ja pakaste-einestä.

Ja jottei menisi liikaa huumorin puolelle, tässä havainnollistava, asiapohjainen kuva:
Kuva
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 21.05.2012 06:34

Tuli vain mieleen noista bonuskorteista, että sinänsä K-kaupan bonussetelit on meiän perheessä ollut käteviä. Itellä tosin YkkösBonus, kun asioin pitkälti lähisiwassa ja valintaladossa. Tosin tuolla minun kortilla ei kyllä mitään Boonuksia juuri keräilly, mutta saa ne vähäiset alennustuotteet halvemmalla. Mutta niin bonussetelit ovat olleet siitä käteviä, että niitä ikäänkuin kertyy kaapin pohjalle säästöön. Sitten, kun pitää jotain isompia asioita järjestää ja rahaa ei sinänsä olisi niin yhtäkkiä ne ruuat löytyy kuitenkin pöytään kun, on noita hemmetin seteleitä kaapit täynnä. Todella kätevä tavallisesti jouluisin, mutta sillon tällöin myös esimerkiksi ylioppilasjuhlien kohdilla osoittautuneet hyväksi. S-Etukortin etu vissiin tulee joka kuukausi tilille ja kuluu sieltä yhtä nopeaa kuin kaikki muukin se vähäinen raha.

Tosin itsehän en näistä mitään tiedä, mutta kerron silti.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ma 21.05.2012 07:10

Vastahan tuosta oli juttua että Citymarketissa on ruokakori nykyään halvempi kuin Prismassa. Sitten kun ottaa huomioon sen että Prismassa ei-sitten-v***n-ikinä ole mitään tarjouksia kun taas Citymarketissa niitä on vaikka kuinka, niin ei ole vaikea päätellä kummassa itse mieluummin käyn. Plussakorttikin löytyy, mutta vain tarjousten takia, en ole K-ryhmän orja vaan käyn vähän missä sattuu kaupassa. S-etukorttia en tule koskaan ottamaan koska se maksaa niin saatanasti, kun taas plussakortti maksoi ainoastaan kahdeksan euroa. Yksineläjälle noista boonuksista ei ole mitään hyötyä, niitä ei kerry yhtään mitään vaikka keskittäisikin ostoksensa.
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

What

Viesti Kirjoittaja What » Ma 21.05.2012 11:35

Tirkka kirjoitti:Yksineläjälle noista boonuksista ei ole mitään hyötyä, niitä ei kerry yhtään mitään vaikka keskittäisikin ostoksensa.
Eri mieltä. Kerran olin pidemmäksi ajaksi unohtanut koko bonuksien kertymisen (varmaankin kahdeksi vuodeksi tjsp.) niin sitten sain tiukan paikan tullen S-tililtä siirrettyä muistaakseni 300-400 euroa käyttötilille. Kyllähän helpotti ahdinkoa.
Riveni kirjoitti:Duopolin ketjuista K on sinänsä parempi että K-kauppiaat voivat edes kilpailla keskenään, keskusjohdetussa S-ryhmässä näin ei voida menetellä.
Ja lähes poikkeuksetta ne kauppiaat on ihan h**vetin ahneita. Ehkä joissakin Citymarketeissa ja isoimmissa K-Supermarketeissa hinnat ovat siedettäviä, koska siellä myydään volyymin voimalla, mutta auta armias kun astut jalallasi mihin tahansa K-Marketiin. Pökerryt, kun maitolitrasta pitää maksa pitkälle yli euro ja patongista 5,90 tai jotain ihan naurettavaa. Keskusjohdetun S-konsernin etuna näenkin sen, että hintataso ei järisyttävästi poukkoile, oli kyse sitten Alepasta taikka Prismasta. (toki Alepassa on kalliimpaa, mutta ero ei ole niin röyhkeä kuin Citymarketin ja sen ahneen kauppiaan K-Marketin välillä.)
Ja onhan toki K:n liha- ja vihannespuolet yleensä valovuosia kaikkia kilpailijoita edellä, se ei toki varmaan kiinnosta jos vetää elääkseen pelkästään nuudelia ja pakaste-einestä.
Ei niin. Ihan tyytyväinen olen ollut S-ryhmän banaaneihin ja omenoihin.
Riveni kirjoitti:Ja tosiaankin olen satavarma että sama käy myös elintarvikekaupassa jos S-ryhmä saa vastaavan niskalenkin niistä markkinoista. Jokainen ropo S-ryhmälle on askel lähemmäs yleisen hintatason nousua ja laadun romahtamista, siksi boikotti.
Nähdäkseni pelkosi on aika turha. Vaikka S-ryhmä markkinajohtaja onkin, niin kyllä K-ryhmällekin tuntuu asiakkaita löytyvän. Aina löytyy niitä sikaria polttavia porvareita, jotka setelitukkoja heilutellen tallaavat K-kauppaan, kun siellä saa kaikki rahat tuhlattua, kun vastaavasti Ässässä se ei onnistuisi ;) (kärjistys)

Siitä ollaan kyllä yhtä mieltä, että monopoliasema on tuhoisa. Mutta minkä takia S-ryhmä olisi monopoliaseman saavuttaessaan isompi s****na, kuin Kesko? Ihan yhtälailla ne kansalaista kuppaisivat, kuten toki tekevät jo nytkin käytännössä kahdestaan hallitessaan elintarvikemarkkinoita. Mikä asia tietysti ei päivittäistä kulutuskäyttäytymistäni muuta. En ole niin aatteellinen henkilö, että kantaisin ideologian vuoksi kuukaudessa kymmeniä, ja vuodessa satoja euroja enemmän johonkin Valintalatoon. Ja sitä paitsi Espoon kunnanhallituksessa aivan varmasti istuvat S-ryhmän roistot ovat junailleet kaavoituksen niin, että S-ryhmän kauppa on tuossa kadun toisella puolella ja lähin K-kauppa on 1,5 kilometrin päässä. Varmaan kiinnostaa lähteä hakemaan kauempaa ja kalliimmalla leipää ja margariinia.

Lisäksi mulla on henkilökohtaista biiffiä muutamaa nimeltämainitsematonta K-ketjun kauppiasta kohtaan. Puuttuu alkeellisimmatkin ihmisen käytöstavat, ja kanssaihmisiä kohdellaan kuin roskaa. Ihan sama, kunhan rahaa tulee. Toki tässä puhutaan yksittäistapauksista, enkä kiellä etteikö ketjun palveluksessa olisi rehtejäkin ja kanssaihmisiään ihmisarvoisina kohtelevia kauppiaita.

What

Viesti Kirjoittaja What » Ma 21.05.2012 11:48

Tuossa vielä Rivenin reaktio, kun vanhemmat pienenä meinasivat pakottaa Prismaan.

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Ma 21.05.2012 12:40

What kirjoitti:Ja sitä paitsi Espoon kunnanhallituksessa aivan varmasti istuvat S-ryhmän roistot ovat junailleet kaavoituksen niin, että S-ryhmän kauppa on tuossa kadun toisella puolella ja lähin K-kauppa on 1,5 kilometrin päässä. Varmaan kiinnostaa lähteä hakemaan kauempaa ja kalliimmalla leipää ja margariinia.
Siinäkin oli ennenmuinoin Valintatalo, S- ja K-lafkat löytyivät ostarilta. Mutta kilpailun sijasta Elanto päätti liittyä pahan alliansiin ja raiskata omat Valintatalonsa keltapunaiseksi alepa-paskaksi.
Tuossa vielä Rivenin reaktio, kun vanhemmat pienenä meinasivat pakottaa Prismaan.
Vanhempien kanssa käytiin aina vain Stokkan herkussa. :(
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

Saimou
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Saimou » Ma 21.05.2012 13:26

What kirjoitti:Lisäksi Keskon K-plussa systeemi on täysi susi verratuna S-bonuksiin.
Niinno, parastahan kuluttajan kannalta olisi ettei olisi tuollaisia bonussysteemejä ollenkaan, niin niitä ei tarvitsisi rahoittaa hyödykkeiden korkeammalla normaalihinnalla (vrt. Lidl).

Itse olen vuosien varrella (ja omaan kotitalouteen muuttamisen myötä) alannut ymmärtää enemmän Rivenin kantaa siitä, kuinka S-ryhmä on paholaisesta. Kytkökset kunnallishallintoon yms. tulivat jo selviksi maaseudulla asuessa, mutta ruokaa ostaessa on eniten alannut pännimään S-ryhmän kilpailijoihin nähden surkea valikoima.

S-Markettien strategia valikoiman suhteen taitaa olla hyvin keskitetysti suuruuden ekonomiassa: täytetään hyllyt muutamalla perushyödykkeellä ilman variaatiota, ja myydään sitten sitä samaa tavaraa uskomattomat määrät. Ainakin meikäläisellä tuo on johtanut siihen, että olen n. puolessatoista vuodessa kyllästynyt lähestulkoon täysin läheisen S-Kaupan antimiin. Toki mahdollisesti suuremman muutoksen saisi aikaan ruokailutottumuksiaan muuttamalla, mutta helpompi tapa on vaikka vaihtaa ne iänikuiset Ruispalat johonkin toiseen leipään - ja siihen ei Ässämarketin leipähylly kannusta. Myös kasviksia olen yrittänyt syödä monipuolisemmin, mutta kilometrin päässä oleva S-Kauppa on päättänyt, että suomalaisille riittää porkkana ja punajuuri (muuta saa korkeintaan puoliksi mätänä). Kun sitten joskus vaivautuu vähän kauemmas K-Marketiin, ovat supermarketin hyllyt yhtäkkiä kuin jännittävä herkkukeidas, ja mukaan tarttuu vaikka mitä, useinpa vielä sellaisia juttuja, joita ei alunperin aikonut ostaa (kuten vaikkapa sopivasti tarjouksessa olevia hedelmiä x). Mielelläni maksan siis ne muutamat eurot kuukaudessa enemmän siitä, ettei ruokailu ole ankeaa pakkopullaa.

Alunperin meinasin tästä lähteä viestin kirjoittamisen jälkeen laiskana parjaamaani S-Marketiin, mutta ettei menisi ihan jeesusteluksi tämä teksti, saatankin poiketa hieman kauempana K-Marketissa sen sijaan. Olisihan tuossa K-lähikauppakin, mutta siihen eivät enää minun opintotukeni anna myöten, kuten Whatkin antoi ymmärtää. Lidlissä tuli aikanaan käytyä paljon, mutta nykyään ei inspaa, kun Liiterit ovat ratkaisevasti kauempana kuin vaihtoehdot. Kesällä aion ylpeyttä uhkuen tukea duopolin ulkopuolista kilpailua, ja käydä vallan Stockan Herkussa ja torilla... Ja älkää sitten käräyttäkö minua kun näette minut tämän jälkeen päivittäin Halisten S-Marketissa. :-$

What

Viesti Kirjoittaja What » Ma 21.05.2012 13:45

En nyt tiedä tuosta valikoimasta. Pikkuputiikeissa, kuten K-Marketit ja Alepat allekirjoitan täysin, mutta toisaalta taas ymmärrän miksi näin on. Ne kun eivät kilpaile valikoimalla, vaan sijainnilla sekä pitkillä aukioloilla.

Foorumin virallisena äijänä on perehtymiseni kauppojen heviosastoihin tosiaan hieman vajavaista, joten en sillä ala pätemään. Voipihan se olla, että K-kaupasta saa jotain intialaista unikonsiementä ja bulgarialaista herneenpalkoa, mutta omien heviostosten ollessa banaani-omena-kurkku-tomaatti linjaa, niin yksinkertaisesti asialla ei ole minulle henkilökohtaisesti mitään väliä. Sitä paitsi ihmettelen suuresti, jos et Prismasta löydä tarpeeksi valikoimaa hedelmille ja vihanneksille. Kyllä sielläkin pitkät hyllyköt ovat täynnä kaiken maailman raparperinjuuria.

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Ma 21.05.2012 13:52

Etukorteista täytyy vielä se sanoa, että molemmilla on omat etunsa. S-kortti käy lukuisissa ravintoloissa ja sillä saa mojovia alennuksia, K-kortti vuorostaan lukuisissa käyttötavaraliikkeissä alennuksineen, kuten vaikkapa Anttiloissa, rautakaupoissa ja urheiluliikkeissä. Yleisesti uskaltaisin väittää että plussakortti on korteista se parempi juuri laajan liikevalikoiman ansiosta.
Mutta minkä takia S-ryhmä olisi monopoliaseman saavuttaessaan isompi s****na, kuin Kesko?
Tähän unohtui muuten vastata, Kesko ei ole vähittäiskauppaa harjoittava yritys kuten S-ryhmä, vaan tukkuliike jonka osittaiset omistajat ovat vähittaiskauppaa harjoittavat yksityisyrittäjät. Tukkuliikkeen monopoli, vaikka sekin on p****estä, ei ole läheskään niin vakava asia kuin itse kauppatoimintaa harjoittavan yrityksen monopoli. Mikä tahansa K-ryhmän kauppiaista voi teoriassa milloin tahansa irtaantua Keskosta liikeineen jos löytää jostain halvemman tukkutoimittajan, S-ryhmässä näin ei voi tapahtua koska S-ryhmä on yhtenäinen, keskusjohdettu mammutti.

Samaisesta syystä esimerkiksi lähiruokaa voi löytää kauppiaan hyllystä, kun taas S-kauppojen hyllyjen sisältö on 100% mammuttimaisen yrityshierarkian läpikäynyttä teollisuustuotantoa. Kuinka usein joku on nähnyt Prismassa vaikkapa pienyrittäjiä esittelemässä ja myymässä tuotteitaan? Monissa cittareissa näitä näkee joka viikkonloppu koska kauppias voi itse ostaa tavaran suoraan pienyrittäjiltä.

Kesko ei toki ole tukkutoimittajana sieltä puhtoisimmasta päästä, sillä tuotteet hinnoitellaan volyymin mukaan, mistä johtuen K-extra kauppias maksaa yhdestä leipäpaketista tietenkin enemmän kuin Cittari-kauppias. Näin Kesko ohjaa asiakkaita isompiin liikkeisiin aiheuttaessaan hintapainetta pienille tukkuasiakkaileen.

Saimou
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Saimou » Ma 21.05.2012 14:31

What kirjoitti:Foorumin virallisena äijänä on perehtymiseni kauppojen heviosastoihin tosiaan hieman vajavaista, joten en sillä ala pätemään. Voipihan se olla, että K-kaupasta saa jotain intialaista unikonsiementä ja bulgarialaista herneenpalkoa, mutta omien heviostosten ollessa banaani-omena-kurkku-tomaatti linjaa, niin yksinkertaisesti asialla ei ole minulle henkilökohtaisesti mitään väliä. Sitä paitsi ihmettelen suuresti, jos et Prismasta löydä tarpeeksi valikoimaa hedelmille ja vihanneksille. Kyllä sielläkin pitkät hyllyköt ovat täynnä kaiken maailman raparperinjuuria.
Vertailuni oli KKK-market vs. S-Market, Prismoissa valikoimaa kyllä riittää (tosin siellä hintaero Cittariin onkin jo käsittääkseni melko pieni ;)). HeVi-ostoksieni extreme-lajikkeet ovat toistaiseksi olleet ihan luokkaa viinirypäleet / ei-mädät mandariinit, joita ei meinaa läheisestä S-Marketista saada. Toisinaan valikoiman toteaa suppeaksi myös silloin, kun tekee jonkin reseptin mukaan safkaa, ja kauppalistan itsellekin melko harvinaiset nimikkeet puuttuvat kaupan hyllyltä (ja K-Kaupasta saa).

Jack DiBiase
Moderaattori

Re: SS vs. KKK

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 21.05.2012 14:42

Modet herätys. Ei järkikeskustelua darra-korissa. [-X
WE BACK YA'LL?!

Marshallsaaret

Viesti Kirjoittaja Marshallsaaret » Ma 21.05.2012 19:23

Riveni kirjoitti:Samaisesta syystä esimerkiksi lähiruokaa voi löytää kauppiaan hyllystä, kun taas S-kauppojen hyllyjen sisältö on 100% mammuttimaisen yrityshierarkian läpikäynyttä teollisuustuotantoa. Kuinka usein joku on nähnyt Prismassa vaikkapa pienyrittäjiä esittelemässä ja myymässä tuotteitaan? Monissa cittareissa näitä näkee joka viikkonloppu koska kauppias voi itse ostaa tavaran suoraan pienyrittäjiltä.
Olen huomannut S-ryhmän ottaneen askelia parempaan suuntaan tällä saralla. Jokin aika sitten ryhmä ilmeisesti hölläsi säännöstöään paikallisesti jaeltavien tuotteiden suhteen, ja olen nähnyt useassakin S-ryhmän kaupassa paikallistuottajien tuottamia elintarvikkeita. Promoavat vieläpä tätä aktiivisesti kys. myymälöissä. Lisäksi luomuvalikoima isommissa myymälöissä (lue: Prismat) on ihan kehumisen arvoinen.

Täytyy myös sanoa, että Amarilloilla ja Rossoilla koko hemmetin maan ravintolakulttuurin pilanneen ketjun nimissä pyöritetään monia mielenkiintoisia one-off-puljuja ympäri Suomea. Vaasan tapas-ravintola Pincho's, Mikkelin Gastropub Eino ja Eerikinkadun brittipubi Angleterre näin muutamia mainitakseni. Eli valon pilkahduksia syvässä suossa.

Mammutin kokoiset keskarit S-ryhmälle kyllä maan saastuttamisesta ABC-liikennemyymälöillä® ja paikallisen ravintolakulttuurin tappamisesta masentavilla tehdasta muistuttavilla ketjumestoilla itse kussakin pienemmässä kaupungissa.

Bonuskortteja vastustan kategorisesti, mutta en nyt niin periaatteen mies ole, etteikö plussakortti lompsasta löytyisi. S-ryhmän läpysköitä nyt ei sentään. Mieluummin halvempaa ruokaa, kuin "asiakkaiden sitouttamista" lupauksilla, joilla myymällä sielunsa ketjulle voi ehkä saada bonuskorttisysteemin takia maksamansa ylihinnan takaisin suurperhettä pyörittäessä.
永源 遥~!

Phenomenon

Viesti Kirjoittaja Phenomenon » Ma 21.05.2012 19:36

S-ketjun kaupoissa EI ole lihatiskiä.

Kesko on parempi.
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton

ToNy-MaN

Viesti Kirjoittaja ToNy-MaN » Ma 21.05.2012 20:31

Phenomenon kirjoitti:S-ketjun kaupoissa EI ole lihatiskiä.
Jämsän S-Marketissa on. Mutta Jämsänkosken S-market äänestettiin kuluttajien kesken täällä päin 100% äänimäärällä Jämsänjokilaakson paskaisimmaksi kaupaksi. ja sitä se todella on.
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded.

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 21.05.2012 20:57

ToNy-MaN kirjoitti:
Jämsän S-Marketissa on. Mutta Jämsänkosken S-market äänestettiin kuluttajien kesken täällä päin 100% äänimäärällä Jämsänjokilaakson paskaisimmaksi kaupaksi. ja sitä se todella on.
No enpä paljon juhlisi. Oltiin menossa kaverin mökille Korpilahteen ja piti hakea syötäväksi vähän filettä. Jämsän Cittarista ei löytynyt kuin pakastettua, ja S-marketista ostettu pötkö ei ollut mitenkään kehuttavaa. No, ette kai te siellä sisämaassa syö kuin makkaraa.
WE BACK YA'LL?!

ToNy-MaN

Viesti Kirjoittaja ToNy-MaN » Ma 21.05.2012 21:44

Jack DiBiase kirjoitti:
ToNy-MaN kirjoitti:
No enpä paljon juhlisi. Oltiin menossa kaverin mökille Korpilahteen ja piti hakea syötäväksi vähän filettä. Jämsän Cittarista ei löytynyt kuin pakastettua, ja S-marketista ostettu pötkö ei ollut mitenkään kehuttavaa. No, ette kai te siellä sisämaassa syö kuin makkaraa.
Juu ei nää lihatiskit nyt häävejä oo kummassaka. kyllä sitä filettä saa, mutta nää laittaa niin aikasin noi tuolla kiinni. Ymmärtäähän sen kun työntekijöitä on siellä 1-2 ja pitäis joka päivä ne puhdistaa ennen kotiin menoa. Mutta täälläkin etsivä löytää tai jos oot oikein sopivana päivänä saa vastateurastettua torilta. ;)
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ma 21.05.2012 22:01

Kesko on parempi.
Kuusamon Prismasta löytyy ja myös paikallisia tuotteita, mutta pitää kyllä olla vammainen kauppias, jos ei tällä turistivyöhykkeellä myy paikallista ruokaa eli rieskaa, muikkuja, riistaa, leipäjuustoa jne.
hevosen k**pä

Vastaa Viestiin