Eli homman nimi on listata suosikkipainijasi sekä RAWista että SmackDown!ista. Ja Impactista, ja Ring of Honorista, ja vaikka CHIKARAsta, jos tietoisuus vain riittää. Huomatkaa, että vaikka ketjun nimi on Fave Five, ei painijoita välttämättä ole pakko listata nimenomaan viittä. Jos tekee mieli tehdä top 3- tai top 10-lista, aivan vapaasti. Tai jos ei koko WWE:stä (/TNA:sta/ROH:sta/CHIKARASTA/FCF:stä) yksinkertaisesti löydy viittä mark out -reaktiota
- Spoiler: näytä
Mutta pysytään kuitenkin nykyrosterissa että tietämätöntä casual-faniakin jota ei historia säväytä saattaisi kiinnostaa, jooko? Nähdään samalla, kuinka homogeenistä porukkaa likaiset pienet nettismarkit ovat. Ja muistakaa perustelut. Ketään ei kiinnosta pelkkä lista ilman mitään selittelyjä.
Se alkujuonnoista, ja itse listaukseen.
SmackDown! joka on nykyään selvästi mielenkiinnottomampi show.
5. Big Show
MutiM juuri Vengeance-ketjussa haukkui viime PPV:n Big Show - Mark Henry -ottelua, koska molemmat osallistujat ovat tylsiä, hitaita ja kankeita. Olen pahasti eri mieltä. Henryyn en puutu sen enempään, mutta Big Show ei ole koko aktiivisen paininseuraamisaikani aikana ollut tylsä. Mikki pysyy kouransilmässä hyvin, ja promot saavat kummasti painoarvoa kun ne lausutaan seitsemän jalan korkeudesta. Siitä poikkeuksellinen iso mies kyseessä sitä paitsi, että liikkuu kehässä. Onpa jopa nähty ottamassa juoksuaskelia (vrt. the Great Khali). Eihän ne ottelut nyt mitään tekniikkapainin juhlaa ole, mutta erittäin uskottavaa dominointia kyllä.
4. Wade Barrett
Mitäpä tästä miehestä voisi sanoa? Kirveellä kaiverrettu lookki, viihdyttävää kehätoimintaa, sekä uniikki (vai käyttääkö sitä joku muu) voimaliike lopetusliikkeenä. Plussaa siitäkin, että se NXT:ssä käytetty takki teki comebackin. Mutta pääsyy siihen, miksi mies kuuluu tälle listalle, on promot. Kaveri pystyisi promoamaan puurosta ja kuulostamaan mielenkiintoiselta. Päämestaruuskuvioihin nouseminen on vain ajan kysymys, ja odotan kauhunsekaisella mielenkiinnolla sitä päivää, kun Barrett käännetään faceksi. Ei nimittäin yksinkertaisesti voi toimia tuolla naamalla.
3. Christian
Crisu on tipahtanut listallani. Heel-turnin myötä tullut pelkuruus ja varsinkin se "one more match"in kinuaminen on joskus jopa houkutellut kelaamaan miehen segmenttejä. Lisäksi spear, joka ei muutenkaan ole suosikkifinishereitä, ei näytä Christianin tekemänä oikealta. Ei pidä ymmärtää väärin, markitan miestä edelleen. Siitä vain on jotkut menneet ohi.
2. Cody Rhodes
Taitaa olla uusi tulokas meikäläisen listalla. Ennen Dashingia Cody oli lähinnä mielenkiinnoton. Dashing-aikana en olisi jaksanut miestä ollenkaan. Mutta nykyinen groteski-gimmick vaan toimii. Miehen heikoin puoli, viiltävä, nasaali, huilumainen tenoriääni on onnistuttu kääntämään vahvuudeksi, ja sopii sitä paremmin mitä sekopäisemmäksi mies menee.
Ja ykkössijan vie, omaksikin yllätyksekseni
Daniel Bryan!
Tämä nimi ei kuulu näin korkealle. Bryan on loistava kehässä, sitä ei käy kiistäminen. Promotyöskentely tuntuu parantuneen koko WWE-ajan, mutta eihän mies edes hitto vie näytä showpainitähdeltä! Tykkään luovutusliikkeistä, (mikä on muuten ADR:n saving grace) mutta ei se riitä selittämään tätä järjenvastaista Daniel Bryan -markitustani. Jostain syystä vain sydän elää mukana kaikissa miehen otteluissa, ja itkee verta jokaisen tappion jälkeen.
(listalta jäi tänään pois Sheamus ja Ted DiBiase, joista kumpi tahansa saattaisi päivästä riippuen viedä Big Shown tai Wade Barrettin paikan.)
RAW jonka lista oli jo paljon vaikeampi tehdä.
5. Drew McIntyre
Superstarsia seuraamattomana, tätä miestä on vaikea markittaa. Johtuu lähinnä siitä, ettei Drewiä koskaan näy missään. Milloin oli edellinen RAW-esiintyminen? Kehätyöskentely on kehittynyt IC-mestaruusajoista huikeasti eikä promoissa nyt koskaan ole mitään valittamista ollutkaan. Kaiken kruunaa vielä Sheamustakin vakuuttavampi aksentti. Nyt vain isketään miehelle joku painikone tagipartneriksi ja joukkuedivisioonaa vahvistamaan!
4. The Miz
Minä olen WWE-markki. Sen näkee siitä, että arvostan promotaitoja korkeammalle kuin itse painitaitoja. Ilmeisesti. Mutta enivei, Miz on parantanut Drew McIntyreäkin enemmän kehätoimintaansa, ja oli jo WWE-mestaruusaikoinaan uskottavan oloinen nuoraneliössäkin. Awesome Truthista tulee joukkuedivisioonan uuden nousukauden paras mestari.
3. CM Punk
Jos tätä listaa olisi kirjoittanut kesällä, Punk olisi ykkönen. Mies vaan on täydellinen paketti. Kehässä kultaa ja mikissä mahtava. Viime aikainen kapinahengen laantuminen pudottaa sijoitusta, mutta en usko että mies tältä listalta voi enää pudota koko aktiiviuransa aikana.
2. Zack Ryder
Ryder nousi minun ja monen muun tietoisuuteen rautaisella YouTube-showllaan. Ilmeisesti markitukseni on lähinnä poikkeavan gimmickin syytä, mutta sen verran täytyy puolustautua, että yleensä en pidä huumorihahmoista.
1. R-Truth
Tämä sijoitus tuskin yllätti ketään. Tätä miestä olen markittanut jo värittömällä face-kaudella. Pushi, heel-turni ja tiimaus Mizin kanssa on ollut kyllä ihan mannaa. Lisäksi tykkään tällaisista hatarammin mielenterveydessä kiinni roikkuvista hahmoista.
Pitää vähän avartaa noita paria viimeistä paremmalla ajalla.
Hyvät naiset ja herrat, estradi on teidän.