Linkkejä
Uutislinkkejä:
Kuvernaattori ja Syltty samaan elokuvaan:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1547663
Nettihuutokauppaaminen mennyt uusiin svääreihin:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1548040
Muita linkkejä:
Kuntavisa:
http://kuntavisa.kunnat.net/index.php
Järjettömiä keksintöjä:
http://totallyabsurd.com
Vastine Wikiquotelle (mukana myös suomalaisia):
http://www.brainyquote.com/
Hintavertailu oluesta (mukana myös Suomi ja 202 muuta valtiota):
http://www.pintprice.com/
Sivuston nimi kertoo kaiken tarvittavan:
http://www.puppulausegeneraattori.fi/?avainsana=
Kuvernaattori ja Syltty samaan elokuvaan:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1547663
Nettihuutokauppaaminen mennyt uusiin svääreihin:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1548040
Muita linkkejä:
Kuntavisa:
http://kuntavisa.kunnat.net/index.php
Järjettömiä keksintöjä:
http://totallyabsurd.com
Vastine Wikiquotelle (mukana myös suomalaisia):
http://www.brainyquote.com/
Hintavertailu oluesta (mukana myös Suomi ja 202 muuta valtiota):
http://www.pintprice.com/
Sivuston nimi kertoo kaiken tarvittavan:
http://www.puppulausegeneraattori.fi/?avainsana=
Nickersonin postissa oli hyviä linkkejä.
Kuntavisa on wanha mutta todella hyvä.
Ja tuo paskagenereaattori oli kyllä mainio:
Kuntavisa on wanha mutta todella hyvä.
Ja tuo paskagenereaattori oli kyllä mainio:
Tilastot osoittavat, että yleisesti suositeltava toimintamalli opettaa sisäistämään peräänkuulutettua lakonisuutta.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-George Carlin, yksi maailman parhaimmista stand up -koomikoista koskaan kuoli kaksi päivää sitten sydämen vajaatoimintaan. Carlin keskittyi stand upeissaan politiikkaan, uskontoon ja tabuihin, joita hän kohteli välinpitämättömästi.
Olen tasan yhden stand upin mieheltä nähnyt ja se oli loistava. Carlinilla on mahtava tyyli. Kuten seuraava lainaus osoittaa:
If God had intended us not to masturbate he would've made our arms shorter.
Ja tässä se ainoa stand up, jonka olen häneltä nähnyt: George Carlin - Religion is Bullshit
Katsokaa ainakin ~1.20 asti.
R.I.P. George Carlin
Olen tasan yhden stand upin mieheltä nähnyt ja se oli loistava. Carlinilla on mahtava tyyli. Kuten seuraava lainaus osoittaa:
If God had intended us not to masturbate he would've made our arms shorter.
Ja tässä se ainoa stand up, jonka olen häneltä nähnyt: George Carlin - Religion is Bullshit
Katsokaa ainakin ~1.20 asti.
R.I.P. George Carlin
hevosen k**pä
Uutislinkkejä (osa 2)
Mike Tysonin reinkarnaatio:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200806 ... 3_ul.shtml
Näin Ruotsissa:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... /06/667060
Taas niitä tapahtumia, jossa kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Vark ... 5237483438
Barackin MP3:sen sisältoä:
http://www.yle.fi/uutiset/pop/oikea/id94653.html
Salakuljetuksen uudet tuulahdukset:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Koka ... 5237473015
Jostain syystä tästä en osaa sanoa mitään:
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Paavi ... 5237458709
Muita linkkejä (myös osa 2):
Maailman webbikameroita:
http://www.virtuaalimatka.com/
Disney-hahmoja eri kielillä:
http://www.students.tut.fi/~eal/disney1.html
Tee oma supersankarisi:
http://www.ugo.com/channels/comics/hero ... chine2.asp
Kylttejä:
http://www.funnysign.com/default.htm
Mike Tysonin reinkarnaatio:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200806 ... 3_ul.shtml
Näin Ruotsissa:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... /06/667060
Taas niitä tapahtumia, jossa kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Vark ... 5237483438
Barackin MP3:sen sisältoä:
http://www.yle.fi/uutiset/pop/oikea/id94653.html
Salakuljetuksen uudet tuulahdukset:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Koka ... 5237473015
Jostain syystä tästä en osaa sanoa mitään:
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Paavi ... 5237458709
Muita linkkejä (myös osa 2):
Maailman webbikameroita:
http://www.virtuaalimatka.com/
Disney-hahmoja eri kielillä:
http://www.students.tut.fi/~eal/disney1.html
Tee oma supersankarisi:
http://www.ugo.com/channels/comics/hero ... chine2.asp
Kylttejä:
http://www.funnysign.com/default.htm
- Jack DiBiase
- Moderaattori
- Viestit: 3819
- Liittynyt: Su 18.04.2004 14:52
-
Show_Stopper
- Viestit: 1353
- Liittynyt: Pe 15.09.2006 15:46
Steal everything!
Kid Rock puhuu musiikin laittomasta lataamisesta ja käyttää hyvin osuvia vertauksia. Kyllä mies sarkasmin hallitsee.
Kid Rock puhuu musiikin laittomasta lataamisesta ja käyttää hyvin osuvia vertauksia. Kyllä mies sarkasmin hallitsee.
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..
Eipä yhtään osuvaa vertausta kyllä ollut. Kaikissa muissa tapauksissa varastettiin jotain konkreettista, eli valmis tuote on pois joltakulta. "Laittomassa" kopioinnissa on kyse kopioinnista eikä varastamisesta, eli kukaan ei todellisuudessa menetä mitään. Osuva vertaus olisi ollut se, että joka tilanteessa olisit kopioinut kohteet, eli läppärin, i-podin, toyotan ja bensan.Show_Stopper kirjoitti:Steal everything!
Kid Rock puhuu musiikin laittomasta lataamisesta ja käyttää hyvin osuvia vertauksia. Kyllä mies sarkasmin hallitsee.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
- The Goldberg
- Viestit: 105
- Liittynyt: Su 09.07.2006 16:55
- Paikkakunta: Hyvinkää
Eli hänen vittuilunsa, joka on osoitettu teineille joilla ei ole mitään käsitystä oikean ja väärän erosta, kohdistuu myös juuri sinuun...Riveni kirjoitti:Eipä yhtään osuvaa vertausta kyllä ollut. Kaikissa muissa tapauksissa varastettiin jotain konkreettista, eli valmis tuote on pois joltakulta. "Laittomassa" kopioinnissa on kyse kopioinnista eikä varastamisesta, eli kukaan ei todellisuudessa menetä mitään. Osuva vertaus olisi ollut se, että joka tilanteessa olisit kopioinut kohteet, eli läppärin, i-podin, toyotan ja bensan.
Kun sattuu niin sattuu, kun sattuu tarpeeksi niin tottuu...
Oikeasta ja väärästä puhuttaessa piratismi on sieltä naurettavimmasta päästä. Sen niputtaminen yhteen varkauden kanssa on yhtä typerää kuin kannabiksen niputtaminen yhteen heroiinin kanssa, eli siinä ihmiset, jotka eivät tiedä asiasta mitään, pääsevät puhumaan höpöjä. Muutenkin käsitys oikeasta ja väärästä nykyisessä korporaalitalouden hallitsemassa globaalissa muutoksessa on hyvin selvästi häilyvää. Jos Kid Rockin levy maksaa kiinassa, täysin laillisena, 3 euroa ja suomessa 24, voidaan vain kysyä, onko moinen hinnoittelu oikein? Sehän vain todistaa sen, että 24 euron kiskominen kyseisestä tuotteesta on täysin perusteetonta. Tuotteiden hinnoittelu ei enää seuraakkaan luonnollisia reittejä vaan se määritellään kabineteissa. Tämän läpiajamiseksi kehitetään sellaisia järjestelmiä kuten vaikkapa DVD ja Blu-Ray levyjen maakoodaus. Tällä halutaan ylläpitää keinotekoinen, kilpailukyvytön hinta myös vauraammilla alueilla.
Vapaan kaupan periaatteen mukaan tuotteen pitäisi olla saatavilla samaan hintaan myös vauraammalla alueella. Tietenkin tuotteen hinnoitteluun pitää lisätä mukaan ns. välilliset kulut, eli rahtajien ja kauppiaiden omat palkat, mutta vapaassa kaupassa tuotteen ostaminen halvimmalta myyjältä, eli tässä tapauksessa vaikkapa kiinasta, olisi ainoa todellinen vaihtoehto. Vapaata kauppaa ei kuitenkaan esiinny mediamaailman loistavan lobbauksen ansiosta. Tämä siis on suorassa kontrastissa koko globalisaation perusideoiden kanssa. Niin, globalisaatio on siis selvästi kiva juttu yritysimperiumeille, kunhan se koskee vain yrityksiä eikä yksilöitä.
Ongelma piratismin kanssa on tietenkin myös se, että koska kyseessä ei ole konkreettinen varastaminen, niin väärin perustein oletetaan, että siihen syyllistyvä myös mukamas ostaisi kaikki lataamansa tuotteet (ylikalliilla hinnalla toki). Tämä on täysin väärä lähtökohta, sillä esimerkiksi monien aktiivisten vertaisverkkojen käyttäjien elokuva- ja musiikkiarkistot ovat niin laajat, etteivät he ikimaailmassa kykenisi hankkimaan vastaavia vanhassa muodossa.
Mutta mennäämpä taaksepäin ajassa ja mietitään, mitä C-kaseteista ja VHS-nauhoista sanottiinkaan. Aivan, silloinkin puhuttiin, kuinka oikeaa ja väärää ymmärtämättömät teinit törkeästi ryöstävät elokuvia ja musiikkia kopioimalla niitä vapaasti. Ja miten kävikään, molemmissa tapauksissa kyseisistä formaateista tuli loistavia lisätuloja mediayrityksille. Tällähetkellä on menossa samanlainen murrostila ja vastaan potkiminen on turhaa. Kehitystä ei voi pysäyttää. Ei lainsäädäntö, ei mediamainonta, ei Kid Rock, ei The Goldberg, ei kukaan.
Totuushan on se, että levymyynnistä saa elantonsa vain kaikista suurimmat artistit. Tavalliset artistit taasen saavat pääosan tuloistaan keikoilta, jonne myös warettava väestö maksaa kiltisti sisään. Ja se on se suunta, mihin musiikkibisneksen pitää alkaa suunnata. Musiikki ilmaiseksi jakoon ja voitot keikoista. Poistetaan tästä ketjusta välistä se turha vaihe, eli levy-yhtiöt.
Vapaan kaupan periaatteen mukaan tuotteen pitäisi olla saatavilla samaan hintaan myös vauraammalla alueella. Tietenkin tuotteen hinnoitteluun pitää lisätä mukaan ns. välilliset kulut, eli rahtajien ja kauppiaiden omat palkat, mutta vapaassa kaupassa tuotteen ostaminen halvimmalta myyjältä, eli tässä tapauksessa vaikkapa kiinasta, olisi ainoa todellinen vaihtoehto. Vapaata kauppaa ei kuitenkaan esiinny mediamaailman loistavan lobbauksen ansiosta. Tämä siis on suorassa kontrastissa koko globalisaation perusideoiden kanssa. Niin, globalisaatio on siis selvästi kiva juttu yritysimperiumeille, kunhan se koskee vain yrityksiä eikä yksilöitä.
Ongelma piratismin kanssa on tietenkin myös se, että koska kyseessä ei ole konkreettinen varastaminen, niin väärin perustein oletetaan, että siihen syyllistyvä myös mukamas ostaisi kaikki lataamansa tuotteet (ylikalliilla hinnalla toki). Tämä on täysin väärä lähtökohta, sillä esimerkiksi monien aktiivisten vertaisverkkojen käyttäjien elokuva- ja musiikkiarkistot ovat niin laajat, etteivät he ikimaailmassa kykenisi hankkimaan vastaavia vanhassa muodossa.
Mutta mennäämpä taaksepäin ajassa ja mietitään, mitä C-kaseteista ja VHS-nauhoista sanottiinkaan. Aivan, silloinkin puhuttiin, kuinka oikeaa ja väärää ymmärtämättömät teinit törkeästi ryöstävät elokuvia ja musiikkia kopioimalla niitä vapaasti. Ja miten kävikään, molemmissa tapauksissa kyseisistä formaateista tuli loistavia lisätuloja mediayrityksille. Tällähetkellä on menossa samanlainen murrostila ja vastaan potkiminen on turhaa. Kehitystä ei voi pysäyttää. Ei lainsäädäntö, ei mediamainonta, ei Kid Rock, ei The Goldberg, ei kukaan.
Totuushan on se, että levymyynnistä saa elantonsa vain kaikista suurimmat artistit. Tavalliset artistit taasen saavat pääosan tuloistaan keikoilta, jonne myös warettava väestö maksaa kiltisti sisään. Ja se on se suunta, mihin musiikkibisneksen pitää alkaa suunnata. Musiikki ilmaiseksi jakoon ja voitot keikoista. Poistetaan tästä ketjusta välistä se turha vaihe, eli levy-yhtiöt.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
http://www.puppulausegeneraattori.fi/Riveni kirjoitti:Muutenkin käsitys oikeasta ja väärästä nykyisessä korporaalitalouden hallitsemassa globaalissa muutoksessa on hyvin selvästi häilyvää.
XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-
X 360 - Jump In.PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-- The Goldberg
- Viestit: 105
- Liittynyt: Su 09.07.2006 16:55
- Paikkakunta: Hyvinkää
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1421504502
Suomalainen laatuleffa. Kertoo Barrusta, joka taistelee Pritainnissa pahoja voimia vastaan.
Suomalainen laatuleffa. Kertoo Barrusta, joka taistelee Pritainnissa pahoja voimia vastaan.
We need CM Punk!
Tää o kyl aika pahajers1 kirjoitti:http://video.google.com/videoplay?docid ... 1421504502
Suomalainen laatuleffa. Kertoo Barrusta, joka taistelee Pritainnissa pahoja voimia vastaan.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
- Fortunate Son
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 20.06.2008 01:02
- Paikkakunta: Tampere










