Jääkiekon MM-kisat 2012, Helsinki & Tukholma, 4.5.-20.5.

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Jack DiBiase
Moderaattori

Re: Jääkiekon MM-kisat 2012, Helsinki & Tukholma, 4.5.-20.5.

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 21.05.2012 21:29

Toki M.Koivun läsnäolo varmasti vaikuttaa positiivisesti, mutta myös pitää ottaa huomioon, että M.Koivu on melkein ainoa onnistunut ns. projektipelaaja koko Wildin historian ajalta. Onhan siellä myös organisaatio mennyt uusiksi, mutta ainakin historiassa seura on onnistunut tuhoamaan lupaavia nuoria hyvällä prosentilla.
WE BACK YA'LL?!

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ma 21.05.2012 21:34

Jack DiBiase kirjoitti:Toki M.Koivun läsnäolo varmasti vaikuttaa positiivisesti, mutta myös pitää ottaa huomioon, että M.Koivu on melkein ainoa onnistunut ns. projektipelaaja koko Wildin historian ajalta. Onhan siellä myös organisaatio mennyt uusiksi, mutta ainakin historiassa seura on onnistunut tuhoamaan lupaavia nuoria hyvällä prosentilla.
Eikös muuten M. Koivun onnistuneeseen kehitykseen ja kasvamiseen pelaajana ole vaikuttanut nimenomaan myös itse Daddy Koivun määrätietoinen duuni Mikon eteen? Yhtään toki itse Wildia vähättelemättä, mutta itse olen aina ollut siinä käsityksessä, että Jukka Koivu on ollut varmasti suurin yksittäinen syy siihen miksi Mikosta on tullut noinkin hyvä.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

PapaShango

Viesti Kirjoittaja PapaShango » Ma 21.05.2012 21:40

DeadManWalking kirjoitti:
EDIT:

Tämä ei ole provo, mutta haluaisin kyllä kuulla PapaShangon mielipiteen siitä, että onko Immosen parjaus tällä kertaa oikeutettua? ;)
Tällä kertaa on.. ehdottomasti. Jos siis katsotaan esimerkiksi viime MM-kisojen perusteella.

Kyllähän Suomen tulevaisuus näyttää hyvältä. Barkov, Pulkkinen, Armia ja nuorempi Granlund näin niinkuin ensiksi tulee mieleen hyökkääjistä. Sitten puolustajista Pokka, Määttä ja Ristolainen. Tähän lyödään vielä Vatanen ja Mikael Granlund niin kärki näyttää kovalta. Toki kaikkea vielä voi tapahtua ja kehitys pysähtyä, mutta silti.

EDIT; Siellähän ne Koivun veljekset kesäisin Turussa treenaavat isä-Koivun pillin tahdissa.

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 21.05.2012 21:41

DeadManWalking kirjoitti:Eikös muuten M. Koivun onnistuneeseen kehitykseen ja kasvamiseen pelaajana ole vaikuttanut nimenomaan myös itse Daddy Koivun määrätietoinen duuni Mikon eteen? Yhtään toki itse Wildia vähättelemättä, mutta itse olen aina ollut siinä käsityksessä, että Jukka Koivu on ollut varmasti suurin yksittäinen syy siihen miksi Mikosta on tullut noinkin hyvä.
Varmaan ainakin suuri osasyy. Juttujen mukaanhan Mikolta kiellettiin kokonaan punttireeni kasvuiän aikana, eli tuonne parikymppiseksi, koska Sakun väitettiin jääneen tuollaiseksi kääpiöksi liian aikaisen punttaamisen takia.
WE BACK YA'LL?!

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ma 21.05.2012 22:05

Jack DiBiase kirjoitti:
DeadManWalking kirjoitti:Eikös muuten M. Koivun onnistuneeseen kehitykseen ja kasvamiseen pelaajana ole vaikuttanut nimenomaan myös itse Daddy Koivun määrätietoinen duuni Mikon eteen? Yhtään toki itse Wildia vähättelemättä, mutta itse olen aina ollut siinä käsityksessä, että Jukka Koivu on ollut varmasti suurin yksittäinen syy siihen miksi Mikosta on tullut noinkin hyvä.
Varmaan ainakin suuri osasyy. Juttujen mukaanhan Mikolta kiellettiin kokonaan punttireeni kasvuiän aikana, eli tuonne parikymppiseksi, koska Sakun väitettiin jääneen tuollaiseksi kääpiöksi liian aikaisen punttaamisen takia.
Kyllä asia näin on. Mikon suureksi harmiksi silloin häneltä kiellettiin punttitreeni isän toimesta, mutta myöhemmin ei ole varmasti haitannut. Auttoi myös varmasti koordinaatiossa ja liikkeessä, kun ei hankkinut nuorena valtavasti massaa vaan keskittyi tekniikan ja taidon parantamiseen. Jukka Koivu tehnyt hyvää työtä poikansa kanssa.

Wildin prospekteistä Koivun lisäksi Marian Gaborikiä voi pitää onnistuneena vai onko Jazka eri mieltä?
hevosen k**pä

PapaShango

Viesti Kirjoittaja PapaShango » Ma 21.05.2012 22:09

Merovingi kirjoitti:
Wildin prospekteistä Koivun lisäksi Marian Gaborikiä voi pitää onnistuneena vai onko Jazka eri mieltä?
Ja onhan siellä ollut Brent Burns, joka on varsin kätevä pakki.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 21.05.2012 22:28

Lainaan itseäni usean sivun takaa ja sanon näin sanottavani Mikestä. Ehkä lisään loppuun jotain. Mustaan tärkeimmät kohdat.
Offari The King kirjoitti:No mitä minä yritän sanoa on, että Granlund ei ole sellainen pelaaja, joka saa toverinsa näyttämään hyvältä, jos nämä pelaavat huonosti. Minusta Granlund on sellainen pelaaja, jolle pitää saada aikaan tilanne, josta hänen on mahdollista lähteä tekemään niitä ilmiömäisiä syöttöjä sun muita. Eli Granlund ikään kuin tekee hyvistä pelaajista loistavia ei niinkään huonoista hyviä. Vaikeasti taas selitetty, mutta ehkä ymmärrät pointin. Tämän sanon vain siksi, että Mikaelilla ei kuitenkaan ole fyysisiä ominaisuuksia joilla hän pystyisi taistelemaan eri tilanteissa vaan Granlund on suurimmaksi osaksi älypelaaja.

Niin ja sanoin, että Granlund on pelannut loppujen lopuksi melko hyvin. En väittänyt hänen olevan viime vuotisissa tuloksissaan, mutta sen syytä voi vierittää ketjukavereiden syyksi, koska se kaksikko on ollut jäässä. Kuten sanoin, Granlund tekee hyvistä pelaajista loistavia.
Tosiaan minusta Granlundista voidaan tällä hetkellä puhua pitkälti älypelaajasta. Toki herra omaa uskomattomat mailankäsittelytaidot, mutta maailmasta löytyy monta parempaa. Fyysiset ominaisuudet rajoittavat fyyssistä pelaamista ja tämän vuoksi esimerkiksi puolustuspelaamisessa en ehkä luottaisi Mikken kansainvälisellä tasolla. Katotaan parin vuoden päästä. Sen vain aattelin vielä sanoa, että olisihan Granlund ollut aika kärkipäässä pistepörssiä, jos edes kahesta kolmasosasta hänen luomistaan paikoista oltaisiin tehty maalit. Pesonen ja Immonen ei vaan osanneet heittää häkkejä.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ma 21.05.2012 22:35

Merovingi kirjoitti:Wildin prospekteistä Koivun lisäksi Marian Gaborikiä voi pitää onnistuneena vai onko Jazka eri mieltä?
Puhuin projektipelaajista. Gaborik olisi alusta asti valmis paketti.

Sangon mainitsema Burns on parempi esimerkki, koska Lemaire onnistui kouluttamaan hyökkääjästä hyvän puolustajan.

EDIT: Mutta tuo viiden suora Thelen, Pouliot, Sheppard, Gillies, Cuma on aika jäätävä.
WE BACK YA'LL?!

Vastaa Viestiin