Top 100 (2011 edition)

Kaikkea yleistä showpainiin liittyvää. Yritetään kuitenkin pysyä asiallisessa keskustelussa.
Vastaa Viestiin
What

Top 100 (2011 edition)

Viesti Kirjoittaja What » Ma 19.09.2011 23:30

Kuten viime yönä vihjailin, on mielessäni jo jonkin aikaa muhinut ajatus top-listan vääntämisestä, kun mielipiteet vuonna 2009 tekemästäni top 50-listasta ovat aika paljon muuttuneet. Kun aloin asiaa tarkemmin pohtia, niin huomasin että 50 on liian vähän kun niitä suosikkeja on tässä painiseuraamisen aikana niin monta kertynyt. Niinpä vaihtoehdoksi jäi tämän kunnianhimoisen projektin ottaminen.

Tämä ei ole mikään painitaitojen paremmuuslista, vaan perustuu markitukseen. Niinpä listalta tulee löytymään myös liuta erilaisia non-wrestlereitä. Se on varmaa, että joku täältä on päässyt unohtumaan ja kuukauden päästä sijoitukset voisivat olla jo aika paljon erilaisia (kärjen ikisuosikkeja lukuun ottamatta) mutta niinhän se aina tällaisissa menee. Idea tuskin jäi kellekään epäselväksi? Näin aluksi julkaisen 10 nimeä kerralla, kärkeä lähestyessä vähemmän ettei tule jäätäviä läskiposteja. Tosiaan jos joku muukin innostuisi, niin sehän olisi hienoa. Eiköhän tämä nyt ole aika pässinlihaa, joten aloitetaan.

Sijat 100-91

Kuva
100. Tomko
Geneerinen lihaskimppu vailla painitaitoja saatikka karismaa. Rohkenen olla eri mieltä. Tomko oli Christianin rinnalla parhaillaan puhdasta kultaa jo WWE:ssä. Parhaiten hänet kuitenkin muistan Christian Coalition ja Angle Alliance ajoilta TNA:sta. Japanin reissun jälkeen miehen painitaidotkin kohentuivat huomattavasti, ja hänellä oli mielestäni työkalut nousta TNA:n omaksi Batistaksi, mutta totutusti push sitten kustiin ja Tomko painui unholaan. Parhaillaan Tomko oli oikein vakuuttava hossi kehässä ja tosiaan huippuvalinta Kapteeni Karisman henkivartijaksi. Aineksia olisi ollut isoksikin nimeksi.

Kuva
99. Maria
Maailman kauneimpia naisia. Maria tarjosi hauskoja hetkiä ollessaan se blondi haastattelijatyttö bäkkärillä ja myöhemmin hänestä kehkeytyi todella sympaattinen face naispainija. Siis sellainen, jolle ei vaan pystynyt buuaamaan ja se on harvinaista nykyisessä painimaailmassa. Nousi yhdeksi WWE:n overeimmista diivoista, kunnes sitten yllättäen erotettiin. Ikävä jäi. Ei mikään kehätaituri, mutta iski kuitenkin kovaa. Eikä edelleenkään pelkän ulkonäön vuoksi.

Kuva
98. Claudio Castagnoli
Mies, jonka WWE on nyt lopulta signannut ja ristinyt uudelleen Antonio Cesaroksi. Mikään indynarkki en ole, mutta siitä vähästä materiaalista jota olen katsonut on muutama tyyppi noussut ylitse muiden ja yksi näistä on ehdottomasti Claudio. Aina esiintyessään tarjoaa viihdyttävää settiä ja painitaidoissa pesee kyllä aika monen nykyisistä mainstream nimistä. HEY!

Kuva
97. Santino Marella
Se, että saa homman toimimaan tuollaisella gimmickillä vaatii karismaa ja sitähän Santinolta löytyy. Italiaano on aina hauska piristys joskus niin haudanvakavien mestaruustavoittelijoiden seassa. Ihan selkeästi viime vuosien parhaiten toiminut puhdas komediahahmo. Erityisesti muistan Santinon Honk-A-Meteristä ja pakkomielteestään naisten painiin. Santinon seikkailut Marian ja Beth Phoenixin kanssa ovat painuneet ikuisesti mieleen.

Kuva
96. (44.) Steve Corino
Painitaidot Corinolla ovat kohdallaan ja en tule ikinä unohtamaan hänen hardcore-otteluaan Starbuckia vastaan Helsingissä syksyllä 2008. Paras ottelu, jonka olen eläessäni livenä nähnyt. Tuo suluissa oleva numero tarkoittaa sijoitusta vuoden 2009 top 50-listalla, joten pudotusta on tullut. Syynä on pääasiassa, että en ole tämän kahden vuoden aikana montaakaan Corinon ottelua katsonut, kun on nuo indyt jääneet pahasti taka-alalle mainstream-painin viedessä jo melkoisen siivun vapaa-ajasta. Mutta kyllä minä Corinosta tykkään, ja sijoitus luultavasti nousisi jos joskus saisi inspiksen ja löytäisi aikaa miehen uran tarkempaan tutkimiseen.

Kuva
95. R-Truth
Little Jimmy! TNA:n Ron Killings oli vain ok, ja suorastaan vihasin Truthia hyviksenä WWE:ssä. En kuitenkaan pysty vihaamaan tätä nykyistä heelhahmoa. Olen viime aikoina huomannut suorastaan odottavani miehen päätä ja häntää vailla olevia promoja salaliitosta. Painitaidot ovat aina olleet ihan hyvät, mutta tällä listalla hän on juurikin viimeisen 3-4 kuukauden hauskojen promojen ansiosta.

Kuva
94. (35.) Hernandez
Pudotusta on tullut roimasti, mutta se ei tarkoita ettenkö Hessusta edelleen pitäisi. Tuolloin 2009 lopussa Hernandez-markitukseni oli korkeimmassa pisteessään. Sittemmin olen tajunnut, että ei hänessä mitään World Champion ainesta ole karisman ja puhujanlahjojen puuttuessa. Kuitenkin kyseessä on yksi pisneksen vahvimmista miehistä, joka pystyy säväyttämään huikealla manuuvereillaan kehässä, ja pelkästään se riittää markituksen aiheeksi.

Kuva
93. Mike Tenay
Mielenkiintoinen ja ei-ärsyttävä selostaminen ei ole helppoa, ja Mike Tenay on tässä taiteenlajissa todella hyvä. Väittäisin, että heti Jim Rossin jälkeen paras. Mies on kuin kävelevä painin tietosanakirja, eikä hänellä ole liiaksi selostajille tyypillisiä ärsyttäviä maneereja. Tunnelman luomisessa Tenay ei vedä vertoja JR:lle, mutta kaikessa muussa kyllä. TNA ei vaan tuntuisi samalta ilman Tenayn analyyttista ammattimaisuutta ja olihan hän hommassaan varsin hyvä jo WCW-aikoina. Kaikki kunnia professorille.

Kuva
92. Jeremy Borash
JB on aina viihdyttävä. Toimii komediahahmona ja erityisesti tykkään miehen kehäkuulutuksista aina ennen isoja main event-otteluita. Eipä tähän nyt muuta tarvinne lisätä. Vähän sama kuin Tenayn tapauksessa, TNA ei vaan tuntuisi samalta mikäli JB lähtisi.

Kuva
91. Randy Orton
Vaikka olen Randya vuosien mittaan haukkunut, ei se tarkoita sitä että hän huono olisi. Orton vaan ei ole niin hyvä kuin WWE antaa ymmärtää. Herra RKO on ollut mukana monissa muistettavissa hetkissä, kuten death matchissa Foleyn kanssa ja olihan hän myös mies joka potkaisi Vince McMahonia päähän. Heikkouksistaan huolimatta on Orton tarjonnut useita hetkiä, joita tulen lämmöllä muistelemaan vielä pitkään, joten kyllä hän ehdottomasti sadan suosikkini listalle kuuluu.

Näin päästiin alkuun. Kommentteja saa ja pitää antaa.

MutiM

Re: Top 100 (2011 edition)

Viesti Kirjoittaja MutiM » Ke 21.09.2011 13:36

En jaksanut kyllä ikinä viimeistellä viidenkymmenen parhaankaan listaa, mutta silti nämä tuntuvat aina yhtä kivoilta ideoilta. Yritän väsäillä listaa, katsotaan mitä tulee.
You asked if I'd be anyone from history, fact or fiction, dead or alive:
I said "I'd be Tony Cascarino, circa 1995".

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 21.09.2011 16:02

Orton noin alhaalla? Huono lista.
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

BustUout

Viesti Kirjoittaja BustUout » Ke 21.09.2011 16:21

Darien Fawks kirjoitti:Orton noin alhaalla? Huono lista.
+1
Aika monella meni usko tähän listaan, kun sijoitit Ortonin samalla kymmensijalle Santino Marellan kanssa.
Vuoden 2013 comeback
Vuoden 2013 mielensäpahoittaja
Vuoden 2013 surkuhupaisin
Vuoden 2013 paras feudi

SkullCrushingFinale

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » Ke 21.09.2011 16:26

Boreton selvästi ottamassa Cenan roolia siinä, että herran nimi osuu vastaan joka topicissa. Itse olen sitä mieltä, että jos What, itseni tavoin, ei näe Randallia 90 parhaan joukossa, niin sitten ei. Sain kuitenkin sen käsityksen, että listaa on mietitty kauemminkin kuin se viiden minuutin mielijohde.

E: Viesti numero 900. Huuda mun IP-osotetta.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ke 21.09.2011 17:00

BustUout kirjoitti:
+1
Aika monella meni usko tähän listaan, kun sijoitit Ortonin samalla kymmensijalle Santino Marellan kanssa.
ööö... aika monella eli sulla ja darienilla. No onhan siinä kaksi! :lol:

Itse aattelin Whatin inspiroimani yrittää kasata 100 nimeä myös tässä tämän viikon aikana ja enköhän minä ainaki tylsän listan saa aikaiseksi. Se on eriasia saanko sitä julkaistua koskaan, mutta voisi ainaki yrittää. Gonerin listaa olisi mukavata nähdä taas joskus uudestaan, sillä muistelisin sen vanhan listan olleen aika mielenkiintoinen, jos en muista väärin. Joskus viime vuonna kyllä luin nuo mielenkiintoisimmat läpi.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 21.09.2011 17:10

BustUout kirjoitti:
+1
Couldn't agree more. Santino Marellan. SANTINO. MARELLAN.

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ke 21.09.2011 17:14

Hah, tuskin se nyt hirveästi yllättää että jonkun mielestä maailmassa voi jopa olla se 90 parempaa painijaa kuin Orton. Todennäköisesti on vielä paljon enemmänkin. Juuri mahtuisi ehkä omallekin top100-listalle.
SkullCrushingFinale kirjoitti:Boreton selvästi ottamassa Cenan roolia siinä, että herran nimi osuu vastaan joka topicissa.
On siinä toki se ero, että Orton tuntuu keräävän pääasiassa niitä negatiivisia kommentteja (toki ihan ansaitusti, tuskin lempinimi Boreton on ihan tuulesta temmattu), kun taas Cena onnistui jossain vaiheessa kääntämään kelkkaa ja negatiiviset kommentit alkoivat vähitellen kääntymään positiiviseen suuntaan.
Itse olen sitä mieltä, että jos What, itseni tavoin, ei näe Randallia 90 parhaan joukossa, niin sitten ei. Sain kuitenkin sen käsityksen, että listaa on mietitty kauemminkin kuin se viiden minuutin mielijohde.
Tämä. :tu:
Miksi? Senkö takia että joku on eri mieltä sinun kanssasi? Kasva hyvä ihminen jo aikuiseksi.

Jatka What samaan malliin. :tu:
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

What

Viesti Kirjoittaja What » Ke 21.09.2011 17:32

No niin hienoa että tämä ketju heräsi henkiin! Korostetaan nyt vielä, että tämä on pääasiassa markituslista, jossa kayfabesaavutukset eivät merkkaa juuri mitään. Joten Orton yltää tänne, koska on ollut kuitenkin mukana monissa hienoissa hetkissä vuosien mittaan. Miestähän en tänä päivänä juurikaan fanita, mutta joskus sitä tuli tehtyä. Sen vuoksi tuo listasijoitus.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 21.09.2011 17:34

DeadManWalking kirjoitti:
Miksi? Senkö takia että joku on eri mieltä sinun kanssasi?
Koska Randy Orton ansaitsee paremman sijan. Tulen kyseenalaistamaan hyvin monta painijaa, jotka ovat Ortonin edellä. Pianhan se nähdään.

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Ke 21.09.2011 17:36

Darien Fawks kirjoitti:Koska Randy Orton ansaitsee paremman sijan.
Millä perusteella? Siksikö että hän on tylsä, ennalta-arvattava ja kehässäkin keskinkertainen?
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 21.09.2011 17:45

DeadManWalking kirjoitti:
Darien Fawks kirjoitti:Koska Randy Orton ansaitsee paremman sijan.
Millä perusteella? Siksikö että hän on tylsä, ennalta-arvattava ja kehässäkin keskinkertainen?
Juuri sillä perusteella.

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Ke 21.09.2011 17:55

BustUout kirjoitti:
+1
Todennäköisesti ainoastaan sinulla ja Darienilla meni usko tähän listaan, ja ehkäpä niillä joiden mielestä Boreton ei kuulu listalle lainkaan. Ainiin, ja jos teillä ei ole tarjota mitään perusteluita Whatin listaan kohdistuvalle valituksellenne, jättäkää valitukset kirjoittamatta.

Aihe itsessään on oikein hyvä, ehkä tästä saadaan aikaan mielenkiintoista keskustelua!
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ke 21.09.2011 18:18

Siis Darien ei voi uskoa että What markittaa 90 muuta painijaa enemmän kuin Ortonia? Ja sen takia lista on p**ka? Tuohan tarkoittaisi että mielestäni monet sinun WWE-aheiset postauksesi ovat pelkkää paskaa, vain sen takia että olen eri mieltä. Itse olen vain tyytyväinen että listassa on näinkin "rohkea" veto.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » Ke 21.09.2011 18:53

Darien Fawks kirjoitti:Itse en vain voi ottaa listaa tosissani, jos siellä on kaiken maailman Kofi Kingstonit Randyä edellä.
En ole What (uskokaa pois) mutta pystyn ehkä vastaamaan tähän.
What kirjoitti:Tämä ei ole mikään painitaitojen paremmuuslista, vaan perustuu markitukseen.
Eli p**ka lista, koska tekijä markkaa Ortonille vähemmän kuin... no, odotan mielenkiinnolla mitä sieltä vastaan tulee. Darien, ihan totta, you're smarter than this!

Mutta ettei kääntyisi vallan sivuraiteelle, tällainen perusteltu lista on kyllä ehdottomasti mielenkiintosta luettavaa. Toivottavasti saat projektin kunnolla käyntiin ja hamassa tulevaisuudessa kunnialla loppuun. Tosin mulla meni usko tähän listaan, koska asetit R-Truthin Ortonin alapuolelle :mrgreen:
Pikachu kirjoitti:Pika Pika.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ke 21.09.2011 18:59

Darien Fawks kirjoitti:En alun perin tiennyt, että perustuu markitukseen.
Duh... sehän ei luekkaan aloituspostissa... :roll:

EDIT: Nyt kun alettiin sanomaan näitä "mulla meni usko tähän listaan" juttuja niin mulla kyllä meni ihan totaalisesti usko tähän listaan Double C:n sijoituksen vuoksi tai sitten ei. No täytyy kyllä sanoa, että itse olen sen verra suuri Claudio markki, että jos listani valmiiksi joskus saan hän tulee selvästi korkeammalla olemaan.

FAKE2.0EDIT: Et varmaan lukenut edes perusteluita...-.-
Viimeksi muokannut MR.Off Topic, Ke 21.09.2011 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 21.09.2011 19:34

BustUout kirjoitti:Santino Marella keksi honk-a-meterin ja osaa soittaa ilmatrumpettia.

Randy Orton on käynyt uransa varrella monia huippumatseja, oli todella menestyneen stablen jäsen, voitti nuorimpana päämestaruuden, osaa promottaa ja eläytyä paremmin lähes kuin kukaan, ja potkaisi mm. Vinceä kalloon.

Ja sama kymmensijoitus, really, really, REALLY?
Tähän on kyllä pakko yhtyä. Älytöntä touhua, mutta jos What noin markittaa, niin kai se on sitten hyväksyttävä. Odotan vain sitä, kun listalta paljastuu kaikenlaisia nevareita.

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » Ke 21.09.2011 19:45

BustUout kirjoitti:Santino Marella keksi honk-a-meterin ja osaa soittaa ilmatrumpettia.
Santino Marellaa ei ole siunattu painijalookilla. Marella ei myöskään ole toisen tai kolmannen sukupolven vapaapainija, eikä ole saanut pojasta asti rakettipushia isossa 'E:ssä.
BustUout kirjoitti:Randy Orton on käynyt uransa varrella monia huippumatseja, oli todella menestyneen stablen jäsen, voitti nuorimpana päämestaruuden,
Randy Orton näyttää painijalta, on toisen tai kolmannen sukupolven vapaapainija, ja kuten omat esimerkkisi todistavat, on saanut pojasta asti rakettipushia isossa 'E:ssä.
BustUout kirjoitti:osaa promottaa ja eläytyä paremmin lähes kuin kukaan,
Really? Really? REALLY?
BustUout kirjoitti: ja potkaisi mm. Vinceä kalloon.
Minkä What jo mainitsikin, yhtenä syistä joiden vuoksi Orton ylipäätään pääsi miehen top 100 -listalle.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ke 21.09.2011 20:23

Itse laittaisin Santino Marellan ehdottomasti Boretonin edelle. Problems?

Marella nyt sattuu olemaan aivan tajuttoman paljon viihdyttävämpi kuin Boreton, joka aiheuttaa minussa jopa nykyään nukkumatti-olon. Marellan segmenttejä ja otteluita ei tule kelattua, mutta Boretonin tulee.

Santino Marella on yksi viihdyttävimpiä painijoita ikinä, toivottavasti häntä näkyisi lisää RAW:ssa. Muutama segmentti Ryderin kanssa olisi puhdasta voittoa.

Darienin lista on aivan varmasti huono ja täyttä paskaa, jos Boreton menee Santino Marellan edelle. v***n pelle sä oot väärässä, koska ite oon toista mieltä eksä tiiä!? VAIHA HETI SITÄ LISTAA KOSKA MÄ EN NIINKU VOI HYVÄKSYÄ KU JOKU ON ERI MIELTÄ MUN KANSSA :(((

/parodiaa Darienin säälittävästä itkemisestä.
Viimeksi muokannut Merovingi, Ke 21.09.2011 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hevosen k**pä

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 21.09.2011 20:24

Merovingi kirjoitti:

Marella nyt sattuu olemaan aivan tajuttoman paljon viihdyttävämpi kuin Boreton, joka aiheuttaa minussa jopa nykyään nukkumatti-olon. Marellan segmenttejä ja otteluita ei tule kelattua, mutta Boretonin tulee.
Heikko argumentti. Boreton on ollut pinnalla pitkän aikaa ja hyvin aktiivisesti. Santinoa näkee harvoin. Nytkin on jonnekin kadonnut.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Ke 21.09.2011 20:27

Darien Fawks kirjoitti:
Merovingi kirjoitti:

Heikko argumentti. Boreton on ollut pinnalla pitkän aikaa ja hyvin aktiivisesti. Santinoa näkee harvoin. Nytkin on jonnekin kadonnut.
Oletko sinä oikeasti aivan täysi idiootti? Mitä jos käyttäisit sitä luonnon sinulle suomaa toista aivosolua välillä?

Oikeasti Darien - etkö tajua että kyseessä on markituslista? Tiedätkö sinä, mitä markitus on? Tässä ei ole kyse siitä, kuka on kayfabessa kovin. Sillä listalla Boreton menisi ehdottomasti Marellan edelle. Nyt kyse on markituksesta. Yhtä hyvin minä voisin alkaa itkemään sinulle, että listasi on täyttä paskaa, koska Boreton on itse erittäin paljon markkaamani William Regalin edellä.

Ymmärrätkö vai väännänkö kaikki Suomen ratakiskot sinulle?
hevosen k**pä

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke 21.09.2011 20:29

Darien Fawks kirjoitti:
Merovingi kirjoitti:

Samoin tämäkin on heikko argumentti. Joten se, että Orton näkyy aktiivisesti telkkarissa, meinaa sitä että sen on pakko olla korkeammalla listassa? Toisin sanottuna kukaan vanhempi stara ei saisi olla Ortonia edellä?

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » Ke 21.09.2011 20:30

Darien Fawks kirjoitti:
Merovingi kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä (vaikka pelkäänkin vahingossa joutuvani samalle puolelle BustUoutin kanssa). Santinoa näkee armollisen harvoin, eikä moinen (yksiulotteinen?) huumorihahmo kovin kovaa käyttöä kestäisikään (kuinka moni nautti SanKozlovin tag team title reignistä?). Ne pari segmenttiä Ryderin kanssa katselisin kyllä ihan mielelläni, kunhan miehiä ei laitettaisi tagailemaan.

Ja Merovingille, What toivoi keskustelua. Darien näyttää (vähän väkisin) sitä nyt tarjoavan. Sitä ei varmaan normaalijärjellä varustettu ihminen enää voi olla huomaamatta, että kyse on markituksesta. Nyt keskustellaan siitä, kannattaako Ortonia (tai Marellaa) markittaa ja kuinka paljon. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt väärin.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Ke 21.09.2011 20:32

Stefa kirjoitti: Samoin tämäkin on heikko argumentti. Joten se, että Orton näkyy aktiivisesti telkkarissa, meinaa sitä että sen on pakko olla korkeammalla listassa? Toisin sanottuna kukaan vanhempi stara ei saisi olla Ortonia edellä?
Ei. Mutta jos sanoo Santinon olevan parempi painija siksi, että hän näyttäytyy ruudussa kerran kuukaudessa heittämässä hyvää läppää, niin onhan tuossa nyt aika isoja aukkoja.

Edit: Sanoisin Reno Hexin puhuvan täyttä asiaa. Ongelma on Ortonin asema noin vähän Santinon yläpuolella.

MutiM

Viesti Kirjoittaja MutiM » To 22.09.2011 02:03

Tää foorumi ois niin paljon parempi paikka, jos kukaan ei ikinä vastais Darienille.
You asked if I'd be anyone from history, fact or fiction, dead or alive:
I said "I'd be Tony Cascarino, circa 1995".

Vastaa Viestiin