Miten sinä bookkaisit meneillään olevan kuvion X?

Kaikkea yleistä showpainiin liittyvää. Yritetään kuitenkin pysyä asiallisessa keskustelussa.
Japeet

Re: Miten sinä bookkaisit meneillään olevan kuvion X?

Viesti Kirjoittaja Japeet » To 05.07.2012 12:13

Sure.

MutiM

Viesti Kirjoittaja MutiM » To 05.07.2012 15:00

Goldberg oli yksi wrestlingin parhaista gimmickeistä, koska hänellä oli ennätyksellinen voittoputki jonka kulusta katsojat pidettiin tietoisina ja koska hän oli ennakkosuosikki ihan jokaista painijaa vastaan. Rybackilla ei ole näistä kumpaakaan eikä Ryback täten ole mielenkiintoisempi kuin kukaan niistä muistakaan jobbereita pieksevistä janareista joita nähdään parin kuukauden välein kun edellinen on syötetty Cenalle.

Itsehän pitäisin kirjaa Rybackin voittamista painijoista ja sitten kun hän pieksee kymmeniä vastustajia kerralla ovat luvut nopsasti isompia kuin Goldbergilla ja hahmossa on jotain oikeasti kiinnostavaa. Lisäksi raiskauksia.
You asked if I'd be anyone from history, fact or fiction, dead or alive:
I said "I'd be Tony Cascarino, circa 1995".

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » To 05.07.2012 17:57

Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

enska

Viesti Kirjoittaja enska » To 05.07.2012 19:55

MutiM kirjoitti:Goldberg oli yksi wrestlingin parhaista gimmickeistä, koska hänellä oli ennätyksellinen voittoputki jonka kulusta katsojat pidettiin tietoisina ja koska hän oli ennakkosuosikki ihan jokaista painijaa vastaan. Rybackilla ei ole näistä kumpaakaan eikä Ryback täten ole mielenkiintoisempi kuin kukaan niistä muistakaan jobbereita pieksevistä janareista joita nähdään parin kuukauden välein kun edellinen on syötetty Cenalle.
Ymmärrän pointtisi, mutta ymmärrätkö sinä (ja moni muu) sitä, että kaiken on pakko alkaa jostakin? Ei Kultapertinkään voittoputkea alettu mainostaa miehen debyyttiottelusta lähtien eikä Kultaperttikään tuntunut Suurelta Ennakkosuosikilta™ ennen kuin hän oli squashaillut jengiä tarpeeksi paljon ja pitkään. Tämä Rybackin jobberiristiretki lieneekin siis ikään kuin miehen alokaskausi. Ylennys "upseerikokelaaksi" ei voi tulla heti, vaan sen aika koittanee vasta silloin, kun Ryytipakki siirtyy suurempiin haasteisiin (oli haasteena sitten kymmenpäinen jobberipataljoona tai esim. Lesnarin Brock). Pitää muistaa, että jokainen näistä maailmankuuluista monstereista (Lesnar, Goldberg, Undertaker, Henry jne. jne.) on oman "p-kautensa" joutunut kahlaamaan läpi. Liian hätäisesti pohjustetuista "ylennyksistä" koituu useimmiten – yleisen mielipiteen mukaan – vain harmia (vrt. Kozlov, Khali, Tensai, v. 2009 Sheamus, Del Rio yms.).

Tämän vuoksi siis en näe näissä Raipäkin murskausmatseissa tai miehen hidastempoisessa squashailukuviossa ongelmia. Paljon mieluummin seuraan pitkään ja hartaasti Rybackin kehitystä pelätyksi hirviöksi kuin katselen hänen siirtyvän nopeasti tasaväkiseksi ja -paksuksi taistelijaksi, joka kadottaa siten kaiken magiansa (vrt. Tensai tai Brodus Clay). Tämä on (ainakin ollut) se, mistä tässä topiikissa on väitelty. Kun Pakki tekee tätä kauan, on mahdollista, että mies ja miehen voittoputki alkavat tuntua suuremmilta asioilta. Pohjustusta vailla moinen kehitys on mahdoton. Tietysti mielipiteeseeni vaikuttaa myös se, että osaan nauttia Rybackin matseista. Jobbereiden brutaali jyrääminen on raikas valopilkku show'ssa kuin show'ssa.
Melko tasainen on tuon pollin tulos. Kyllä uskallan tuon tuloksen jälkeen yhä kyseenalaistaa Tirkan väitteen, jonka mukaan enemmistö wrestlingalertilaisista ei viihtyisi Rybackin otteluiden parissa.

Migu.22

Viesti Kirjoittaja Migu.22 » To 05.07.2012 20:17

enska kirjoitti:
Melko tasainen on tuon pollin tulos. Kyllä uskallan tuon tuloksen jälkeen yhä kyseenalaistaa Tirkan väitteen, jonka mukaan enemmistö wrestlingalertilaisista ei viihtyisi Rybackin otteluiden parissa.
Joo, Pentti Peruskatsojakin käy varmasti Gerweckissä äänestämässä Ryynipaketista. :roll: _todella_ rajoittunut otanta, vaikka ehkä kertookin jotain IWC:n mielipiteestä. Siitäkin tosin melko vähän.
\____0___/

enska

Viesti Kirjoittaja enska » To 05.07.2012 20:46

Migu.22 kirjoitti:
enska kirjoitti:
Joo, Pentti Peruskatsojakin käy varmasti Gerweckissä äänestämässä Ryynipaketista. :roll: _todella_ rajoittunut otanta, vaikka ehkä kertookin jotain IWC:n mielipiteestä. Siitäkin tosin melko vähän.
Juuri tuosta syystä uskallan kyseenalaistaa Tirkan väitteen, koska me wrestlingalertilaisethan nimenomaan emme ole näitä peruskatsojia...? :-k

Kenitys
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenitys » La 07.07.2012 13:58

enska kirjoitti:Tarina (ihan oikea sellainen) ja samaten myös kehäpsykologia ovat jobbereiden käsialaa. Ennen ottelua he käyttäytyvät ylimielisesti ja rohkeasti, mutta heti, kun Ryback pääsee vauhtiin, jobberit valahtavat kauhusta valkoisiksi ja koettavat usein esim. paeta kehäalueelta pois, koska he alkavat pelätä Raipäkkiä kuollakseen. Lopuksi seurataan, kykenevätkö jobberit pelastautumaan Rybackin kynsistä pois. Kuin katselisi peuroja, jotka menevät röyhkeyttään härnäämään emokarhun pentuja ja jotka emokarhu sitten raatelee verisesti kuoliaaksi. Kehäpsykologinen spotti on puolestaan esim. se, kuinka jobberi koettaa paeta areenalta pois ja saa sitten maistaa Rybackin raivoisaa lariatia kehän ulkopuolella. Kansa ei halua, että jobberi pääsee pälkähästä. Niinpä yleisö toivoo, ettei Pakki antaisi sen tapahtua, ja kun Pakki ei anna sen tapahtua, yleisö hurraa.
Aa, tarkoitit siis kehäpsykologialla ja tarinalla sitä samaa sontaa, jota jokaikinen squash-ottelu on ollut siitä lähtien, kun joku Wanhan Wrestlahmentin aikainen buukkaaja tajusi, kuinka nerokas tapa painijoiden overiksi pistäminen tällainen loputon squashailu on. Välillä jobberit ovat olleet enemmän ylimielisiä ja välillä vähemmän ylimielisiä, mutta lopputulos on muuten aina ihan sama. Joo, onhan siinä varmasti sitten jotain hurjaa tarinaa ja kehäpsykologiaa, mutta minua sellainen ei tällein 2010-luvulla enää uppoa. ;)
Pääni sisässä en ole näille otteluille minkäänmoista fantasiatarinaa kehittänyt.
Jotenkin se kuitenkin tämän aiheen ensimmäiselle sivulle ilmestyi.
Tarkoitin, että likipitäen jokainen (WWE:n) painiottelu seuraa jonkinmoista kliseistä kaavaa – oli ottelu sitten kaksi tai kaksikymmentä minuuttia pitkä. Todella harvoin näkee jotain sellaista, joka murtaa kliseisyyden. Tämän vuoksi en pidä "itseään toistavaa kaavaa" minään järin osuvana argumenttina Ryytipakin bookkausta kritisoidessa, sillä yhtä lailla esim. kaikki CM Punkin ottelut toistavat itseään. Ero on vain siinä, että Punk ottelee pidempiä otteluita ja on hahmona ihan erilainen.
Aa, totta. Tulkitsin viestisi kieltämättä huonosti. Et siis tarkoittanutkaan sitä, että tasaiset ja viihdyttävät väännöt muistuttaisivat kaavaltaan kahden minuutin squasheja vaan sitä, että kunnollisen ottelun ja Rybackin squashin kaava olisivat jotenkin samanarvoisia. Ero on vain siinä, että Rybackin otteluiden kaavoilla saadaan aikan tasan yhdenlaisia otteluita (joiden arvosana vaihtelee DUDin ja parhaimmillaan onnistuessaan yhden tähden välillä). Sen sijaan niiden oikeiden otteluiden kaava (joka siis tosi usein on se, että aluksi face hallitsee, sitten heel huijaamalla ottaa homman haltuunsa, kunnes face pääsee taas mukaan ja lopussa nähdään jännittävä lopputaistelu) on vain pohja ottelulle, joka itsessään voi olla parhaimmillaan aivan hemmetin mahtava ja huonoimmillaan täysi torso. Kaikki riippuu painijoiden taidoista ja siitä, mitä kaikkea muuta he saavat tuotua otteluun mukaan. Totta on myös se, että tiettyjen painijoiden ottelut ovat usein aina tietynlaisia, mutta ehkäpä siinä onkin syy, että tykkään ennemmin vaikkapa katsoa CM Punkin tai Chris Jerichon otteluita kuin esimerkiksi Lex Lugerin 1990-luvun lopun onnettomia sohlauksia. Enpä ole tullut tätä koskaan aikaisemmin ajatelleeksi. Minä en (toisin kuin ilmeisesti sinä) näe siis kaavaa huonona - ellei se sitten itsessään estä sitä, että kaavan avulla voidaan parhaimmillaan toteuttaa loistava ottelu. Normaalin painiottelun kaava ei sitä tee, mutta Rybackin squashien vastaavasti tekee. Jonkun peruskaavamaisuuden sijaan minulle on ratkaisevaa se, millä tavalla ottelu onnistuu minua ihan oikeasti viihdyttämään. Toki joskus harvoin se onnistuu kaavaa rikkomalla, eikä se ole ollenkaan huono asia. Ja jos joskus Rybackin squash onnistuu minustakin olemaan timanttista settiä, niin perun toki nämä väitteeni.
Olen muuten varma, että Rybackin ottelut tulevat olemaan rutkasti tylsempiä ja huonompia sitten, kun mies alkaa otella tasaväkisiä ja pitkiä perusmatseja. Sonnin räväkkä ja tulinen ottelutyyli puhkeaa kukkaansa näissä nimenomaisissa murskausmatseissa ja sitten niissä peräänkuuluttamissani monsteriotteluissa mm. Lesnaria, Show'ta, Sheamusta, Kanea tai Tensaita vastaan. En kykene näkemään Raipäkkiä ottelemassa realistisesti tasaväkisiä otteluja esim. Christiania tai CM Punkia vastaan.
No, tästä olemmekin aika lailla samaa mieltä. Toisaalta olen varma, että jopa '90-luvun lopun Lex Luger olisi onnistunut vetämään sinun mittapuullasi viihdyttäviä squasheja, jos hänet olisi laitettu murskaamaan jobbereita kahdessa minuutissa, ja Lexin ei olisi tarvinnut pitkän ponnistelun sijaan tehdä muuta kuin täräyttää ne pari yhä osaamaansa hienoa power-liikettä ja lopettaa homma Torture Rackiin. Kun hän joutui tasaväkisiin otteluihin itseään parempia tai samantasoisia keskitason midcard-painijoita vastaan, oltiin suurissa ongelmissa. Samoin käynee Rybackin kanssa, jos hän joskus samaan kiroukseen joutuu.
Voisin kuvitella, että ihmiset osaisivat löysätä paini-insinöörin kravattiaan ja ottaa viihteen viihteenä? Mielestäni Pakki on pirun mielenkiintoinen ottelija, joka teurastaa vastustajiaan intensiivisesti ja näyttävästi. Miksen siis uskoisi, että yli 50 % tämän foorumin väestä voisi nauttia Rybackin jobberiholokaustista yhtä paljon kuin minä?
No vaikka sen perusteella, mitä täällä foorumilla on nyt kirjoiteltu? En edelleenkään väitä, etteikö olisi mahdollista, että enemmistö pitää niitä Rybackin otteluita viipaloidun leivän tai motorisoitujen ruohonleikkureiden kaltaisina neronleimauksina, mutta halusin vain tietää, onko sinulla jotain pohjaa väitteellesi, kun niin monessa suunnassa tunnutaan nimen omaan itkevän liiallisista squasheista ja kritisoivan Rybackin toistuvia tylsiä otteita. Näin ei siis suinkaan ole, vaan väitteesi perustuu "koska minä olen sitä mieltä ja minun mielipiteeni on selvästi parempi kuin teidän tylsien paini-insinöörikravattia kiristävien mukapainitietäjien mielipiteet, niin toivottavasti myös enemmistö on asiasta samaa mieltä" :)
Kritisoin yhä. Minua ei kiinnosta yhtään se, tekeekö WWE juonikuvioillaan rahaa vaiko ei. Minua kiinnostaa vain ja ainoastaan se, viihdynkö itse WWE:n kuvioiden parissa vaiko en.

En puolustellut Rybackin pitkää squashailu-kuviota sillä, että se tekisi WWE:lle rahaa. Puolustin sitä sillä, että nauttisin itse moisesta hitaasta ja johdonmukaisesta kuviosta todella paljon. Rahantekokortti oli fakta, joka tuki toivettani; se viestitti, että kuvio voisi olla myös oikeasti mahdollinen.
Luulen, että aika harvaa tällä foorumilla oikeasti huolettaa ihan loputtomiin se, miten paljon WWE tekee rahaa. Tuo rahantekokortti vain on helppo iskeä pöytään juuri silloin, kun se tukee omaa argumenttia, kuten nyt itsekin havaitsit :) Mutta silloin kun se isketään sinua vastaan väitellessä, kyse on tietenkin puhtaasti siitä, että argumentoidaan siitä, tekeekö WWE juonikuvioillaan rahaa vai ei. Itse tahdon uskoa siihen, että kaiken tällaisen painiväittelyn pohja olisi kuitenkin lopulta siinä, että väitellään siitä, mikä juuri sitten henkilökohtaisesti viihdyttää ketäkin. Lopetan keskustelun lainaukseen, jonka eräs viisas mies kerran sanoi:
Totta, itse en ainakaan ole raha-asioista väitellyt, koska 1) minulla ei ole käsitystäkään siitä, minkälaiset bookkauspäätökset tekevät WWE:lle rahaa ja 2) minua ei painifanina kiinnosta puolustaa käsikirjoittamista, jolla tehdään mahdollisimman paljon rahaa, vaan vain ja ainoastaan käsikirjoittamista, joka viihdyttää minua.

enska

Viesti Kirjoittaja enska » La 07.07.2012 18:04

Kenitys kirjoitti:Aa, tarkoitit siis kehäpsykologialla ja tarinalla sitä samaa sontaa, jota jokaikinen squash-ottelu on ollut siitä lähtien, kun joku Wanhan Wrestlahmentin aikainen buukkaaja tajusi, kuinka nerokas tapa painijoiden overiksi pistäminen tällainen loputon squashailu on. Välillä jobberit ovat olleet enemmän ylimielisiä ja välillä vähemmän ylimielisiä, mutta lopputulos on muuten aina ihan sama. Joo, onhan siinä varmasti sitten jotain hurjaa tarinaa ja kehäpsykologiaa, mutta minua sellainen ei tällein 2010-luvulla enää uppoa. ;)
Hieman meni tämä putkipommisi nyt ohitse, koska en missään vaiheessa ole ylistänyt Rybackin matseja tarinallisista tai kehäpsykologisista lähtökohdista; minä vain kumosin sinun (kaikesta päätellen ei-sarkastisen) väitteesi, jonka mukaan näissä matseissa ei ole tarinaa tai kehäpsykologiaa. :wink:

Myös Lex Luger -korttisi oli outo, sillä minä en ole missään vaiheessa ollut mikään yleinen murskausmatsien puolestapuhuja. Olen kertonut olevani ihastunut ainoastaan Rybackin squashailuihin, koska Pakki tekee vastustajistaan muhennosta erityisen näyttävästi ja koska ne ottelut toimivat kivana ja raikkaana vaihteluna pidempien ja monimutkaisempien matsien seassa.

P.S. Luulenpa, että tämä tarina, jota tässä on nyt jo kuukausia rakennettu, muuttuu sinustakin hurjaksi heti, jos (mm.) MR.Off Topicin esittämä skenaario käy toteen. Jobberi, joka ei yllättäen pelkääkään Ryytipakkia, vaan antaa tälle selkään, noussee yhdessä illassa valtavaksi staraksi nimenomaan tarinankerronnan ansiosta.
Kenitys kirjoitti:
enska kirjoitti:Pääni sisässä en ole näille otteluille minkäänmoista fantasiatarinaa kehittänyt.
Jotenkin se kuitenkin tämän aiheen ensimmäiselle sivulle ilmestyi.
:what:

Kirjoitin kyllä viestin, jossa kerroin, miten minä Rybackia pushaisin, mutta matsinsisäistä tarinankerrontaa – –
enska kirjoitti:Tarina (ihan oikea sellainen) ja samaten myös kehäpsykologia ovat jobbereiden käsialaa. Ennen ottelua he käyttäytyvät ylimielisesti ja rohkeasti, mutta heti, kun Ryback pääsee vauhtiin, jobberit valahtavat kauhusta valkoisiksi ja koettavat usein esim. paeta kehäalueelta pois, koska he alkavat pelätä Raipäkkiä kuollakseen. Lopuksi seurataan, kykenevätkö jobberit pelastautumaan Rybackin kynsistä pois. Kuin katselisi peuroja, jotka menevät röyhkeyttään härnäämään emokarhun pentuja ja jotka emokarhu sitten raatelee verisesti kuoliaaksi.
– –, josta tässä oli puhe, en kyllä ole itse keksinyt.
Kenitys kirjoitti:Minä en (toisin kuin ilmeisesti sinä) näe siis kaavaa huonona - ellei se sitten itsessään estä sitä, että kaavan avulla voidaan parhaimmillaan toteuttaa loistava ottelu.
En ole missään vaiheessa pitänyt kaavamaisuutta kielteisenä seikkana – kliseisenä ja itseään toistavana kyllä. Paras tilanne on se, kun kliseisyyttä rikotaan onnistuneesti. Kliseisyyden rikkominen ei kuitenkaan aina poiki hedelmää. Havainnollistavina esimerkkeinä toimivat kliseisyyden positiivinen murtaminen Extreme Rulesin Cena–Lesnarissa tai vaikkapa WrestleMania 13:n Austin–Hartissa. Negatiivisena murtamisena pitäisin v. 2011 Bound for Gloryn Angle–Roodea, jossa kliseisesti etenevän ottelun sijasta pantiin melkeinpä jo alkumetreillä vitosvaihde silmään ja josta puuttui näin ollen sielu ja sydän.

Offarin skenaario kuulostaa kliseisyyden positiiviselta murtamiselta. Jokainen odottaa, että Ryback tuhoaa taas jobberivastustajansa 100–0 (klisee), mutta yleisö yllättyy täydellisesti, kun jobberi päihittää Rybackin (klisee murtuu). Kliseisyys on tässä kuin dynamiittipötkö, joka odottaa räjähtämistään ja joka räjähtäessään saa aikaan suurenmoista jälkeä (lue: jobberi nousee maailmankartalle ja Rybackin hahmo muuttuu ensimmäisen tappionsa myötä mielenkiintoisemmaksi kuin koskaan aikaisemmin). Myös minun skenaariossani olisi kyse nimenomaan kliseisyyden rikkomisesta. Lesnar–Ryback olisi ottelu, josta ei voisi tietää, mitä tuleman pitää.

Jos Ryback tulee siirtymään tästä jobberivaiheesta midcard-kuvioihin vaikkapa nyt Cody Rhodesin tai Jack Swaggerin vastustajaksi, koko jobberiholokausti on ollut yhtä tyhjän kanssa ja siinä tapauksessa kestänyt liian kauan.

Jos Rybackin jobberivaihe johtaa joko Offarin tai minun skenaariooni, jobberiholokausti on ollut elintärkeää pohjustusta ja kliseisyyden luomista tulevaa juonikuviota varten ja saa siksi kestää vielä pidempään muuttuakseen entistä tehokkaammaksi.

Tämän takia ajatus siitä, että Rybackin olisi jo lopetettava jobberiottelunsa ja siirryttävä "kunnollisiin" vastustajiin on minusta huono.
Kenitys kirjoitti:No vaikka sen perusteella, mitä täällä foorumilla on nyt kirjoiteltu? En edelleenkään väitä, etteikö olisi mahdollista, että enemmistö pitää niitä Rybackin otteluita viipaloidun leivän tai motorisoitujen ruohonleikkureiden kaltaisina neronleimauksina, mutta halusin vain tietää, onko sinulla jotain pohjaa väitteellesi, kun niin monessa suunnassa tunnutaan nimen omaan itkevän liiallisista squasheista ja kritisoivan Rybackin toistuvia tylsiä otteita. Näin ei siis suinkaan ole, vaan väitteesi perustuu "koska minä olen sitä mieltä ja minun mielipiteeni on selvästi parempi kuin teidän tylsien paini-insinöörikravattia kiristävien mukapainitietäjien mielipiteet, niin toivottavasti myös enemmistö on asiasta samaa mieltä" :)
Totta kyllä, että moni kommentoijista pitää Rybackin matseja tylsinä, mutta foorumilla on paljon lurkkaajia, jotka eivät jaksoja (saati sitten Pakin otteita) normaalisti kommentoi. Tämän vuoksi uskaltaisin asian kyseenalaistaa (ja nimenomaan kyseenalaistaa – yhtään mitään en ole väittänyt).
Kenitys kirjoitti:Itse tahdon uskoa siihen, että kaiken tällaisen painiväittelyn pohja olisi kuitenkin lopulta siinä, että väitellään siitä, mikä juuri sitten henkilökohtaisesti viihdyttää ketäkin.
Minäkin tahdon uskoa tähän, mutta niin vain tosi moni puolustaa omia näkemyksiään sillä, mikä tekee WWE:lle rahaa ja mikä ei (mm. Extreme Rulesin jälkeisessä Brock Lesnar -kiistassa tai John Cena -ketjun kiistassa tai jopa tässä fantasiabookkausketjussa jne. jne.). :roll:

Minä käytin rahantekokortin vain siksi, että osoitin kuvioni olevan realistinen. (En siis sanonut, että "WWE:n olisi bookattava tavalla X, koska se tekisi WWE:lle rahaa".) Tässä fantasiaketjussa keskustelu realismista kun on ollut hämmästyttävästi läsnä. :wink:

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » Su 08.07.2012 12:10

Johan on ollut mielenkiintoista vääntöä Kenityksellä ja Enskalla.

Tuossa ylempänä postasin linkin, jonka mukaan sangen moni kuitenkin pitää Rybackin pushista nimenomaan smark-sivustoilla. Minustakin Ryback on hahmona todella mielenkiintoinen tuhokone: kaverilla on näköä, kokoa ja hienoja maneereja. Pyroja ei näytetä, vaan ne vain tärähtelevät taustalla, ja ukon kuula hyppii kivan ilmeettömästi musiikin tahdissa. Yleisö huutaa "Feed me morea" innoissaan ja tahtoo nähdä lisää tuhoa. Nimenomaan tämä "feed me more" -konsepti sinänsä oikeuttaa tällaisen järjettömän jobberiliudan syöttämisen.

Ollaanpa nyt kuitenkin realistisia: todennäköisintä on, että tästä kuviosta ei tosiaan ole poikimassa mitään. On harmillista, että WWE on niin useita kertoja todistanut, että heille ei osata kypsytellä pitkäaikaisia suunnitelmia -- tästä poikkeuksena kuitenkin Triple H:n ja Brockin ottelun bookkaaminen SummerSlamiin MITB:n sijasta. Rybackin kuvion voikin siis olettaa jatkuneen näin pitkään juurikin sen vuoksi, että Creative ei ole keksinyt toistaiseksi muutakaan. Ei siis ole ihme, että porukka suhtautuu tähän kuvioon varauksella ja lievällä inholla: ei kukaan jaksa uskoa, että WWE handlaisi homman.

--

Siirrytäänpä sitten toiseen kuvioon eli AJ:n, Bryanin ja Punkin viihdyttävään saagaan. Moni meistä on hehkuttanut tätä storylinea kenties parhaaksi miesmuistiin, mutta jos nyt realistisia ollaan, niin kyllähän tässä alkaa siltä tuntua, että tätäkin bookataan ihan vain päivä kerrallaan. Toisaalta who cares, niin kauan kuin viihdettä riittää ja yksi kaikkien aikojen potentiaalisimmista feudeista jatkuu kahden sen johtotähden tuikkiessa kirkkaampana kuin koskaan.

Kun nämä kaksi kuviota rinnastaa, on helppo nähdä, miksi Rybackin squashailulla on myös hanakoita vastustajia. Toisin kuin Raa'an kolmiodraama, Pakin tuhontie ei onnistu viikosta toiseen viihdyttämään aiempaa paremmin, joten varsinaista kasvua ei silmämääräisesti koeta tapahtuvan.

Niin ja kyllähän Rybackin squasheja tosiaan kuitenkin ihan mieluusti katselee sen intensiivisyyden ja stiffiyden vuoksi parin minuutin ajan per ohjelma...

(Tulipa sekavaa tekstiä. Olen väsynyt ja flunssainen.)
Uudistunut, entistä parempi Kielisirkus:

http://kielisirkus.blogspot.fi/

What

Viesti Kirjoittaja What » Ma 20.07.2015 13:24

SPOILAA BATTLEGROUNDIA

Näin kirjoitin facebookissa
Undertakerin sekaantuminen juuri tuolla hetkellä oli aivan mahtava juttu. Yleisö kun on odottanut kieli pitkällä kuukausien ajan Rollinsin menettävän mestaruutensa ja sekuntia ennen sen tapahtumista kaiken pilaa juuri Undertaker. Mies, jota WWE Universe palvoo enemmän kuin ketään muuta. Yleisön suursuosikin luulisi olevan viimeinen mies, joka pilaa facepainijan mestaruusvoiton hetken.

Yleisö siis saa valita. Kumpikaan ei ole täysin hyvä tai täysin paha. Asia ei ole mustavalkoinen. Kaikki ymmärtävät Undertakerin motiivit, mutta miksi juuri sillä hetkellä? Eikö Undertaker muka ymmärtänyt samalla pelastavansa limanuljaska Rollinsin? Mielenkiintoisia kysymyksiä, joihin toivottavasti Raw'ssa saadaan ainakin osittaisia vastauksia.

Undertaker vaan näytti surullisen huonokuntoiselta. Ikä näkyy kasvoilta jo hyvin selvästi ja mahakin oli kasvanut sitten WrestleManian. Toisaalta hänen presenssinsä on edelleen niin mahtava, että kehässä ei tarvitse mitään taikatemppuja tehdä.

Undertaker voisi myös sanoa, että tappio on kalvanut häntä puolitoista vuotta ja jos nyt ei pysty Lesnaria voittamaan niin ura on paketissa. Tuolla tapaa saataisi äärimmäinen jännitys ottelun lopputuloksesta, joka saattaa olla tarpeen, koska pahoin pelkään että painillisesti Undertaker vs. Lesnar ei tule mikään klassikko olemaan. Undertaker kun ei pysty Cenan tai Rollinsin tavoin ottamaan 15:ta suplexia matsin aikana vastaan.

Rakastan sitä kuinka tässä annettiin yleisölle valinnanvaraa. Huomasi, että pieni osa katsojista buuasi Undertakerille kun meni pilaamaan mestaruusvaihdoksen. Epäilen vahvasti Undertakerin kykyä nykykunnossaan otella enää huippumatseja, joten Summerslamiin tarvitaan lisädramatiikkaa, jota tuo uran katkolle laittaminen tarjoaa. Undertakerin eläköitymisen aika ei kuitenkaan ole vielä - sen tulee tapahtua vasta Texasissa keväällä, kun hän kohtaa Stingin ja pistää sen jälkeen saappaat naulaan.

Dedu

Viesti Kirjoittaja Dedu » Ma 20.07.2015 23:49

What kirjoitti:
SPOILAA BATTLEGROUNDIA

Undertaker vaan näytti surullisen huonokuntoiselta. Ikä näkyy kasvoilta jo hyvin selvästi ja mahakin oli kasvanut sitten WrestleManian. Toisaalta hänen presenssinsä on edelleen niin mahtava, että kehässä ei tarvitse mitään taikatemppuja tehdä.
'Takerin maha on ehkä hiukan kasvanut, mutta kädet vaikuttivat ihan hyväkuntoisilta. Muutenkin 'Takerin presenssissä tuohon huonokuntoisuuteen tai "huonokuntoisuuteen" saattavat vaikuttaa tuo silmänrajaus joka oli sottainen, sekä miehen pitkät hiukset jonka seurauksena tämän pakeneva hiusraja on paljon selkeämpi, eivätkä nuo harmahtaneet tatuoinnit auta asiaa. Myöskin nuo ajelemattomat selkäkarvat tuovat varmasti sen huonokuntoisuuden presenssin. Toki Undertaker voi olla paskassa kunnossa, mutta ei hän mielestäni kuitenkaan niin erilaiselta näyttänyt verrattuna WM 31 tai WM 30 kuntoon.
Myhvatte kirjoitti:pitäisi kai olla iloinen että Cena ei pistänyt sekä Lesnaria että Rollinsia taputtamaan, pukenut molempia mekkoihin ja pannut p*****seen, samalla vitsaillen Summerslamin beatdownista.

Vastaa Viestiin